راه‌اندازی خانه‌های همدم در تهران

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از شکل گیری خانه‌های همدم برای اجرای طرح ازدواج آسان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت الاسلام میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در دیدار با نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 و جمعی از معاونان و مدیران که همزمان با هفته بسیج در منطقه 11تشکیل شد؛ ضمن تأکید بر اهمیت مدیریت یکپارچه مجموعه های شهرداری با توجه به وجود پردیس حکومتی و بافت تاریخی در بخش مرکزی شهر تهران، شهرداری منطقه 11 را به عنوان منطقه پایلوت و مسئول یکپارچه سازی فرهنگ و هنر در محدوده این منطقه اعلام کرد.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به ظرفیت‌های محدوده تالار وحدت و تئاتر شهر و نامگذاری پهنه رودکی به عنوان پهنه " فرهنگ و هنر" گفت: این کار یک اقدام ملی است که قصد داریم در حوزه نرم افزاری و فرهنگ و هنر همکاری داشته باشیم.

امرودی افزود: پارک دانشجو به عنوان پاتوق فرهنگی برای اجرای نمایش و اقدامات فرهنگی، ویترین برنامه های ما خواهد بود و با توجه به اهمیت گذر خیابان مظفر و چهارراه ولی عصر (عج) پیشنهاد می کنم شورای فرهنگی با حضور مدیران سازمان فرهنگی هنری و شهرداری منطقه 11 برگزار شود تا برای مجموعه پارک دانشجو برنامه ریزی فرهنگی انجام شود.

وی با اشاره به تفاهم گفتمانی و اجرایی با این منطقه گفت: در منطقه 11 ظرفیت فرهنگسرای آی تی را به عنوان ایجاد کننده استارت آپ های کاری داریم که می توانیم از آن طریق به شهروندان خدمت رسانی کنیم و قصد داریم که در تفاهم نامه با مراکز رشد در همکاری با شهرداری منطقه، فناوری استارت آپ ها را در این منطقه و پهنه رودکی راه اندازی کرده و علاوه بر کار تخصصی، سرویس دهی متفاوتی داشته باشیم.

در ادامه حجت الاسلام امرودی از راه اندازی مسیر گردشگری انقلاب و معرفی آن به شهروندان به عنوان دیگر برنامه های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در منطقه 11 خبر داد.

امرودی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در خصوص فراهم آوری شرایط ازدواج آسان جوانان گفت: بر اساس دستور شهردار تهران در شورای شهرداران و معاونان مبنی بر استفاده از ظرفیت های موجود شهرداری برای کمک به ازدواج جوانان و راه اندازی باشگاه ازدواج آسان، شکل گیری "خانه های همدم " به صورت پایلوت و برای اولین بار در منطقه 11 را اقدام ارزشمندی دانست که می تواند برای اجرای طرح ازدواج آسان مورد استفاده قرار بگیرد.

امرودی گفت: اشکالاتی که قبلا در تالارهای یاس برای طرح ازدواج آسان وجود داشته رفع کردیم و مقرر شده است که در "خانه های همدم " یکسان سازی انجام شود وبا هماهنگی معاونت هنری ظرفیت های خوبی در اختیار شهروندان کم بضاعت، نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه از جمله پاکبانان و کارگران شهرداری قرار خواهیم داد.

در همین راستا صبح امروز حجت الاسلام امرودی به همراه شهردار و جمعی از معاونان منطقه 11 از مجموعه تالار پذیرایی یاد یاران و بام طلائیه با هدف بهره برداری از این مجموعه ها برای برگزاری مراسم ازدواج جوانان در راستای اجرای طرح ازدواج آسان بازدید کردند.

بر اساس این گزارش باشگاه ازدواج آسان با هدف تسهیل در ازدواج جوانان به صورت پایلوت توسط شهرداری منطقه 11 دایر شده است که سامانه ای نیز به همین منظور جهت ثبت نام داوطلبین توسط سازمان فرهنگی و هنری در حال راه اندازی است که به زودی به شهروندان معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043987

وب گردی

وب گردی