معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها باید پیگیر دریافت بودجه باشند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها که در هیئت‌های رئیسه دانشگاه‌ها حضور دارند، باید پیگیر دریافت بودجه باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران آبان‌ماه سال جاری از مشکلات مالی شدید گلایه و تأکید کرد از ابتدای سال تاکنون هیچ بودجه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی دریافت نکرده است. مجید سرسنگی با بیان این مطلب افزود: دانشگاه، بودجه را براساس نیاز‌های خود تقسیم‌بندی می‌کند و معمولاً در دانشگاه، ابتدا به تغذیه و خوابگاه رسیدگی می‌کنند و اگر بودجه‌ای باقی ماند، به بخش فرهنگی می‌رسد.

از سوی دیگر محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مصاحبه‌ای بیان کرد در صورت تخصیص نیافتن بودجه درخواستی، بخشی از دانشگاه‌ها در پرداخت حقوق استادان با مشکل مواجه می‌شوند.

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در این‌باره اظهار کرد: به هیئت‌های امنای تمام دانشگاه‌ها اعلام کرده‌ایم بودجه فرهنگی خود را براساس تناسب و آنچه در نظر گرفته شده، تخصیص دهند.

وی ادامه داد: معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها که در هیئت‌های رئیسه حضور دارند، باید پیگیر دریافت بودجه باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره صرف بودجه فرهنگی برای رفع نیازهای دیگر دانشگاه‌ها گفت: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نباید رخ دهد؛ مگر اینکه معاون فرهنگی به‌دنبال بودجه نرود. وظیفه معاون فرهنگی این است که به هیئت رئیسه برود و بودجه فرهنگی را بر حسب میزان تخصیص، دریافت کند.

غفاری در پایان خاطرنشان کرد: وقتی بودجه کاهش می‌یابد، یعنی برای همه دانشگاه‌ها کاهش پیدا کرده است، در این راستا فعالیت معاون فرهنگی بسیار مهم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044012

وب گردی

وب گردی