هواپیمای روس به‌دلیل حمله قلبی خلبان فرود اضطراری کرد

یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی «ایرفلوت» روسیه به‌دلیل ابتلای خلبان دومش به حمله قلبی، در فرودگاه «روستوف‌ان‌دون» در جنوب این کشور فرود اضطراری کرد و خلبان پس از وخامت حال درگذشت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز و به نقل از خبرگزاری روسی تاس، یک منبع در بخش خدمات اورژانس منطقه ای دراین باره گفت: هواپیما از فرودگاه «شرمتیو» در مسکو برخاست، اما به دلیل بد شدن حال خلبان دوم، درخواست فرود اضطراری کرد.

این منبع یادآور شد که دلیل اولیه مرگ خلبان دوم، ‌ حمله قلبی اعلام شده است. به هیچ یک از مسافران و خدمه این هواپیما آسیبی وارد نشده و تحقیقات در مورد علت دقیق مرگ خلبان دوم آغاز شده است.

وقوع سوانح هوایی در روسیه امر تازه ای نیست. ماه گذشته، هواپیمای مسافربری سوخو ۱۰۰ روسیه که پس از برخاستن از فرودگاه شهر «تیومن» موتور آن از کار افتاد، موفق به فرود اضطراری شد. خلبان این هواپیما پیش از فرود، برج مراقبت را در جریان مشکل قرار داد و تلاش کرد سوخت درون هواپیما را کاهش دهد. این هواپیما ۸۰ مسافر داشت که همگی آنها سالم به زمین نشستند.

همچنین ماه قبل از آن نیز، ‌ فرود اضطراری و سخت هواپیمای مسافربری بویینگ در فرودگاه بارنائول در منطقه سیبری روسیه ۵۶ مصدوم برجا گذاشت. این هواپیما با ۳۴۴ سرنشین ازجمله ۱۰ خدمه در حال نشستن بر روی باند بود که چرخ‌ها آتش گرفت اما خلبان توانست کنترل هواپیما را حفظ و آن را در انتهای باند متوقف کند.

مرداد ماه نیز یک فروند هواپیمای مسافربری ایرباس ۳۲۱ شرکت هواپیمایی اورال روسیه در مسیر ژوکوفسکی - سیمفروپل با ۲۲۶ سرنشین و هفت خدمه به علت نقص فنی مجبور به فرود اضطراری شد و در پی این حادثه ۲۳ نفر مصدوم شدند.
دقایق کوتاهی پس از برخاستن این هواپیما از باند فرودگاه، خلبان متوجه شد که موتور با دسته ای از مرغ‌های دریایی برخورد کرده و دچار مشکل شده است از این رو درخواست فرود اضطراری داد.

اما بدترین فاجعه هوایی چند ماه اخیر در روسیه به اواسط اردیبهشت ماه امسال بازمی گردد، چرا که یک فروند هواپیمای سوخو سوپرجت-۱۰۰ شرکت ایروفلوت از مسکو عازم شهر مورمانسک در شمال غرب روسیه بود که ۲۸ دقیقه پس از پرواز به فرودگاه بازگشت و بر اثر فرود سخت و آتش گرفتن موتور هواپیما، دچار آتش سوزی شد که در نتیجه آن ۴۱ نفر کشته شدند.۹۱۰۹

در این هواپیما ۷۸ نفر ازجمله چند خدمه بودند که تنها ۳۷ نفر زنده ماندند. کمی بعدتر کارشناسان اعلام کردند که تلاش مسافران برای خارج کردن چمدان‌های خود در قفسه بالای سر مسافران، سبب افزایش تعداد قربانیان شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044031

وب گردی

وب گردی