تقابل سیاسی روحانی با احمدی‌نژاد در موضوع بورسیه‌ها، کام خانواده‌های بسیاری را تلخ کرد

نماینده مجلس شواری اسلامی گفت: برخوردی که دولت روحانی 6 سال پیش به‌دلیل رویارویی سیاسی با احمدی‌نژاد در مورد بورسیه‌ها صورت داد، باعث بروز مشکلات خانوادگی، اقتصادی و اجتماعی بسیاری برای آنها شد که به این راحتی‌ها جبران نخواهد شد.

سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با انتقاد از وضعیت بلاتکلیف افرادی که قرار بود با بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری به ادامه تحصیل بپردازند، گفت: از 3 هزار نفری که در سال 92-93 قرار بود از بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری برخوردار شوند، تنها تعداد معدودی دچار مشکل قانونی بودند؛ اما این موضوع باعث شد دولت در حق سایر این افراد نیز اجحاف کند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی دیوان عدالت اداری نیز در پی شکایت برخی از این افراد، به موضوع رسیدگی کرده و حکمی مبنی بر جایابی آنها صادر کرد که وزارت علوم و دولت نسبت به آن تمکین نکرده و در این موضوع تخلف صورت گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز در این مورد فرمودند به این افراد ظلم شده است، عنوان کرد: بعد از آن بود که قرار شد این افراد جذب شوند و برخی از آنها نیز جایابی شدند؛ اما هنوز وضعیت بسیاری از آنها بلاتکلیف است.

ابطحی ادامه داد: اخیرا محمود صادقی نماینده تهران نیز لیستی 98 نفره از افرادی که با رانت اقدام به دریافت بورسیه تحصیلی کرده بودند، تهیه کرده و از طریق قوه قضاییه در حال پیگیری موضوع است که این پیگیری جای خود دارد؛ اما اجحافی که دولت در حق سایر دانشجویان کرد نابجا و غیرقانونی بود.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در ادامه با اشاره به علت تصمیم دولت نهم در بورسیه 3 هزار نفری که قرار بود در آینده به عنوان استاد و عضو هیأت علمی وارد دانشگاه‌ها شوند، یادآور شد: در دولت خاتمی افرادی بورسیه شدند که در نهایت باعث شد فرهنگ سکولار در دانشگاه‌های کشورمان نهادینه شود؛ دولت احمدی نژاد نسبت به این موضوع احساس خطر کرد و تصمیم گرفت برای رشد جوانان انقلابی طرحی قرار دهد تا افرادی از قشر نخبگان انقلابی بتوانند از ظرفیت بورسیه استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به هدف اصلی دولت یازدهم در ابتدای دوره ریاست جمهوری روحانی در سال 92 از توقف روند بورسیه 3 هزار نفری که حکم آنها در دولت سابق امضا شده بود، عنوان کرد: از آنجایی که این افراد از قشر مذهبی، متدین و نخبگان ولایی بودند، دولت روحانی پس از روی کار آمدن، به سرعت جلوی این فرایند را به بهانه‌هایی گرفت.

ابطحی اضافه کرد: علی‌رغم اینکه باید نسبت به افرادی که از شرایط بورسیه سوءاستفاده کردند برخورد قانونی صورت گیرد، لازم بود دولت به دور از نگاه سیاسی به این قشر، نسبت به سایر آنها ظلم نمی کرد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برخوردی که دولت روحانی 6 سال پیش به دلیل رویارویی سیاسی با احمدی نژاد با این 3 هزار نفر صورت داد و حتی تا مرحله عدم تمکین از حکم دیوان عدالت اداری نیز پیش رفت، باعث بروز مشکلات خانوادگی، اقتصادی و اجتماعی بسیاری برای آنها شد که به این راحتی ها جبران نخواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044040

وب گردی

وب گردی