236 محتوای آموزشی در دوره پودمانی مجازی پزشکی خانواده تولید شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی گفت:۲۳۶ محتوای آموزشی در پودمان‌های مختلف مجازی پزشکی خانواده تولید شد و ۲۰۲ محتوا مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ناصر استاد در نشست رونمایی از برنامه آموزشی پودمانی مجازی پزشکی خانواده که امروز در دانشگاه علوم پزشکی مجازی برگزار شد، اظهار کرد: هدف ابتدایی ما توانمندسازی پزشکان خانواده سراسر کشور است. از ویژگی‌های مهم این دوره که کارگاه‌ بِیس برگزار شد، این بود که پزشکان از محل زندگی و خدمت خود دور نشوند.

وی ادامه داد: کمیته مدیریت آموزشی و طراحی آموزشی ما در بازه زمانی کوتاهی توانستند برنامه‌های آموزشی را جمع‌آوری و ارزیابی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی خاطرنشان کرد: گروه آموزشی برنامه پزشکی خانواده مجازی با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و البته با دقت زیاد تشکیل شد.

استاد بیان کرد: بیش از کارگاه توانمندسازی برگزار کردیم که زمان زیادی صرف شد؛ اما نتیجه خوبی داشت. ۲۳۶ محتوای آموزشی در پودمان‌های مختلف تولید شد که ۲۰۲ مورد را تایید کردیم و بقیه را باید اصلاح کنیم.

وی افزود: راهنمای انجام تکالیف کار در عرصه را نیز تدوین کردیم که پزشکان عمومی براساس آن کار عملی را انجام می‌دهند. نخستین فراخوان ثبت‌نام اول خردادماه اعلام شد و هزار و ۳۹ نفر ثبت نام اولیه داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی یادآور شد: چالش‌هایی نیز داشتیم که از جمله مهم‌ترین آنها، آموزش ندیدن استادان برای آموزش الکترونیک است. ۱۹۴ مدرس از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در دوره مورد نظر شرکت کردند.

در ادامه مراسم آبتین حیدرزاده رئیس مرکز سنجش و آموزش پزشکی اظهار کرد: به خودباوری بسیار اعتقاد دارم و برنامه امروز حاصل همین خودباوری است. یکی از نشانه‌های خودباوری، تربیت به‌ورز است که توانست تحولاتی را در نظام سلامت به‌وجود آورد.

وی ادامه داد: مدلی در بریجینگ پروگرام را تهیه و تدوین کردیم که مورد استقبال قرار گرفت و با ایجاد تغییراتی در منطقه نیز اجرا شد.

خاطرنشان کرد: تدوین کوریکولوم دوره فعلی از مهرماه سال ۹۵ آغاز شد. ان‌شاءالله از این به بعد آموزش‌های مورد نیاز در بستر پزشکی عمومی به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044050

وب گردی

وب گردی