آثار تورمی بنزین را به حداقل می‌رسانیم/ وصول بیش از ۲۸ هزار شکایت

وزیر دادگستری گفت: با همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت و همچنین سازمان تعزیرات تا پایان امسال مشی ویژه ای را دنبال کنیم تا آثار تورمی حاصل از افزایش قیمت بنزین به حداقل ممکن برسد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، علیرضا آوایی وزیر دادگستری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث کنترل قیمت‌ها، اظهارداشت: از آغاز طرح اصلاح قیمت بنزین در سامانه ۱۳۵ تعزیرات، حدود ۲۸ هزار و ۹۰۰ شکایت واصل شده است. عمده این شکایت‌ها مربوط به نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، میوه و تره بار، مرغ و تخم مرغ بوده است.

وی با بیان اینکه ما در این مدت بازرسی‌ها و اکیپ های گشت خود را افزایش داده ایم، ادامه داد: نزدیک به ۱۵۰۰ نفر از مسئولان سازمان تعزیرات حکومتی در این روزها به صورت میدانی از بازار بازدید به عمل می آورند و قیمت ها را رصد می کنند.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه پرونده های بسیار زیادی در این مدت مورد رسیدگی قرار گرفته است، متذکر شد: ۸۰ درصد پرونده هایی که مربوط به سوءاستفاده برخی از افراد پس از افزایش قیمت بنزین است، در مدت ۱۰ روز مورد رسیدگی قرار گرفته است.

آوایی تأکید کرد: در این مدت میزان اکیپ های گشت و بازرسی های ما ارتقا یافته و روند بررسی پرونده ها علیرغم رشد بسیار زیاد پرونده ها افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: تأکید اصلی ما این است که با همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت و همچنین سازمان تعزیرات تا پایان امسال مشی ویژه ای را دنبال کنیم تا آثار تورمی حاصل از افزایش قیمت بنزین به حداقل ممکن برسد و بر این اساس هر روز جلسات تنظیم بازار به طور مرتب برگزار می شود.

کد خبر: 1044054

وب گردی

وب گردی