روسی‌ها و عراقی در آزمون مهارت زبان فارسی شرکت کردند

آزمون بین‌المللی مهارت زبان فارسی «آمفا» به همت بنیاد سعدی در روسیه و عراق با همکاری رایزنی‌های فرهنگی ایران برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، بنیاد سعدی با همکاری رایزنان فرهنگی ایران در روسیه و عراق، دوم آذرماه ۱۳۹۸ ( ۲۳ نوامبر۲۰۱۹) آزمون بین‌المللی مهارت زبان فارسی «آمفا» (AMFA) را برگزار ‌کرد.

این آزمون روز گذشته با همکاری رایزنی فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدیدر روسیه، آزمون بین‌المللی آمفا، با حضور داوطلبان در دانشگاه سن پترزبورگ آغاز شد و با انجام آزمون گفتاری به پایان رسید.

خانم کاترینا به نمایندگی از دانشگاه سن پترزبورگ و خانم دکتر ماریا گن، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی ایران در مسکو و نماینده بنیاد سعدی، به عنوان نماینده تام الاختیار بنیاد سعدی و ناظر بر حسن اجرا، در این آزمون بین‌المللی حضور داشتند و مراحل مختلف آزمون را که شامل آزمون چهار مهارت اصلی زبان است، برگزار کردند.

همچنین در کشور عراق نیز، عصر دیروز، آزمون بین المللی آمفا، در مرکز «قلم للتعلیم و الترجمه» برگزار شد و رایزنی فرهنگی ایران در عراق به عنوان نماینده تام الاختیار بنیاد سعدی در برگزاری این آزمون حضور داشت و بر حسن اجرای آن نظارت کرد. همچنین این آزمون به دلیل مشکلات اینترنت و قطعی آن در هندوستان به تعویق افتاد.

آزمون آمفا برای هشت کشور دیگر متقاضی از جمله ترکیه، صربستان، هندوستان و ... تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد.

خاطرنشان می شود، مخاطبان آزمون آمفا، فارسی آموزان مراکز مختلف و کلاس‌های رایزنی‌های فرهنگی، دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی و رشته‌های مرتبط همچون ایرانشناسی، تاریخ ایران، مطالعات شرق‌شناسی و سایر علاقه‌مندان هستند که میزان توانایی خود را در چهار مهارت اصلی زبان فارسی (شنیدن، خواندن، صحبت کردن، نوشتن) مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044078

وب گردی

وب گردی