آغاز حرکت دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برای تبدیل شدن به دانشگاه سبز

رئیس دانشگاه آزاد استان اردبیل در اولین جلسه هماهنگی با اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از حرکت این دانشگاه برای تبدیل شدن به دانشگاه سبز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در اردبیل، اسحاق رسولی در جلسه هماهنگی با اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: حفظ محیط زیست یک کار بی‌پایان است و دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل طبق الگوی دانشگاه سبز کار خود را آغاز کرده است و تصمیم داریم که به دانشگاه دوستدار محیط زیست تبدیل شویم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در ادامه افزود: در راستای حفظ محیط زیست و با هماهنگی استانداری اردبیل، این دانشگاه یک کار توسعه‌ای را در روستای سوها آغاز کرده است تا از شیوع بیش از پیش قطع درختان در این روستا جلوگیری کند.

رسولی اظهار کرد: در همین راستا طرح‌های کسب و کار جدید در زمینه کشاورزی و پرورش ماکیان به اهالی روستای سوها معرفی شد که با استقبال آنها همراه شده است و تعداد ۲۲ نفر نیز کار خود را شروع کرده‌اند.

رئیس واحد اردبیل با اشاره به وجود مراکز تحقیقاتی آب و انرژی در واحد اردبیل گفت: با وجود پتانسیل اعضای هیأت علمی کارآمد مراکز تحقیقاتی آب، انرژی و گیاهان دارویی در این دانشگاه راه‌اندازی شده و در صدد ایجاد مرکز تحقیقات محیط زیست و سلامت هستیم تا در راستای حمایت از ایده‌های نوآورانه برای آموزش، ترویج و فرهنگ‌سازی در زمینه حفاظت محیط زیست و پیگیری الگوی مدیریت سبز و با محوریت مدیریت کیفیت و بهره‌وری فعالیت کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز با اشاره به دانشگاهی و جوینده علم بودن خود گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل جزو دانشگاه‌های مطرح شمال‌غرب کشور است و وجود این دانشگاه که با دلسوزی و احساس مسئولیت در زمینه حفاظت از محیط زیست فعالیت می‌کند در کنار اداره‌کل محیط زیست این استان یک نقطه قوت محسوب می‌شود.

سعید شهند پیشنهاد برگزاری نشست تخصصی با دانشگاه آزاد اسلامی را مطرح کرد و افزود: در این نشست مؤلفه‌هایی که برای فعالیت دانشگاه در حفاظت از محیط زیست معیار هستند تعیین و برای همکاری در زمینه پایش و نظارت جمع‌بندی شود و تفاهم‌نامه‌ای را در آینده نزدیک منعقد و همکاری‌های گسترده دانشگاه با اداره کل حفاظت محیط زیست استان آغاز شود.

کد خبر: 1044082

وب گردی

وب گردی