دعوت از روحانی برای حضور در دانشگاه/ دانشجویان سوالات اساسی نسبت به عملکرد دولت دارند

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در نامه‌ای خطاب به روحانی اعلام کردند: روحانی برای پاسخگویی به سوالات دانشجویان درباره عملکرد هشت ماه خود در حوزه رونق تولید در دانشگاه تهران حضور یابد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در نامه‌ای از حسن روحانی رئیس جمهور برای حضور در دانشگاه تهران برای پاسخگویی به سوالات دانشجویان دعوت کرد.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: اکنون انقلاب اسلامی ایران در مرحله شکوفایی و باروری استعدادهاست و زمان آب دیده و مقاوم شدن خود را سپری می‌کند. زمانه رشد جوانان مؤمن و انقلابی برای به تحقق رساندن آرمان‌های بلند انقلاب و هنگامه جوشش استعدادها و ابتکارهای جوانان برای رساندن بار گران سنگ زمینه‌سازی حکومت عدل جهانی اسلام به منزل مقصود است. باری که انبیا و اولیای خدا در طول اعصار طولانی تاریخ به دوش کشیدند و در زمانه ما زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی جوانان مؤمن انقلابی به پیروی از امام خویش شانه‌های خود را زیر بار این مسئولیت داده‌اند، مسئولیتی که گرچه سنگین؛ اما مایه عزت و شرف در دنیا و آخرت است.

دانشجویان در این نامه عنوان کردند: حال که کشور طلایه‌دار اسلام در مرحله پختگی و مستحکم شدن در برابر تهدیدات اقتصادی و فرهنگی سلطه‌گران جهانی قرار دارد این جوانان غیرتمند انقلاب هستند که وظیفه دارند وارد میدان مطالبه دائم و هوشیارانه آرمان‌ها شوند و به تحقق اهداف انقلاب کمک کنند. ما دانشجویان دانشگاه تهران، وظیفه خود می‌دانیم به نمایندگی از ملت ایران، دردها و مشکلات مردم را از رئیس جمهورشان مطالبه کنیم و از عملکرد 6 ساله شما بپرسیم و شما به عنوان رئیس قوه مجریه این کشور موظفید سخن دانشجویان را که پاره دل ملت هستند، بشنوید و پاسخ دهید.

در نامه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران آمده است: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد حضور نمایشی، تشریفاتی و به دروغ صمیمانه شما در دانشگاه تهران بودیم. بی‌احترامی بزرگی به دانشجویان است که به دانشگاه بیایید و برای کارکنان و استادان دانشگاه سخنرانی کنید و حاضر به شنیدن صدای دانشجویان نباشید. مگر صدای دانشجو جزء صدای مردم و صدای انقلاب است، مگر دانشجو جز مطالبه خواسته‌های به‌حق مردم خواسته دیگری دارد. حال آنکه جنابعالی داعیه انتقادپذیری دارید. آیا عملکرد دولت‌تان را بی‌عیب و نقص می‌دانید؟ یا شنیدن انتقادات و پیشنهادات دانشجویان که نخبگان جامعه هستند را ناخوش می‌دارید؟

در بخش دیگری از این نامه آمده است: در دوران ریاست جمهوری شما فقط یکبار در دانشگاه، اجازه صحبت به تشکل‌ها داده شد و آن هم هر کدام تنها ۳ دقیقه یعنی هر تشکل دانشجویی در دولت شما سالی ۳۰ ثانیه حق انتقاد از رئیس جمهور را داشته است. دانشجویان دغدغه مسائل اساسی کشور را دارند و ذهنی پر از سؤال نسبت به عملکرد دولت شما دارند.

در نامه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران خطاب به روحانی آمده است: بی‌تدبیری‌های صورت گرفته در گران کردن بنزین و خسارت‌های سنگین ناشی از این بی‌تدبیری‌ها، عدم نظارت بر بازار مسکن و نقش انفعالی دولت در این زمینه، واگذاری بدون برنامه و نظارت شرکت‌های بزرگ صنعتی به بخش خصوصی که حقوق کارگران را ضایع و بخش‌هایی مهم از صنعت را از کار انداخته است، سستی و کوتاهی در حمایت از تولیدکنندگان داخل و ایجاد رونق در فضای تولید که منجر به تمایل سرمایه‌دار به سرمایه گذاری بر واردات و یا بازارهای مسکن، ارز، سکه، خودرو و امثال اینها شده است، همه از سوالات دانشجویان است.

در بخش پایانی این نامه آمده است: پس از گذشت ۷۰ ماه از ریاست جمهوری باید پاسخگو باشید. برای حل مشکلات و چالش‌ها از دانشگاه کمک بگیرید. راه‌های حل مسائل کشور در دست نخبگان دانشگاهی است. ما دانشجویان دانشگاه تهران خواستار حضور شما در دانشگاه تهران و پاسخ دادن به انبوه سوالات اساتید و دانشجویان هستیم. روحانی در دانشگاه تهران حضور یابد و پاسخگوی عملکرد هشت ماهه خود در زمینه رونق تولید باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044093

وب گردی

وب گردی