دانشگاه آزاد اسلامی باید موتور توسعه غرب استان مازندران باشد/ دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد سراهای نوآوری و مدارس عالی مهارت به دنبال کارآمدی و اشتغال جوانان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه باید موتور توسعه غرب استان مازندران باشد، گفت: واحد چالوس باید برای 10 سال آینده نقشه توسعه منطقه ای داشته باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست صمیمانه جمعی از اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای چالوس و نوشهر که ظهر امروز در واحد چالوس برگزار شد، گفت: متأسفانه دانشگاه ها آنطور که شایسته است، در منطقه غرب استان مازندران رشد نکرده و دانشگاه آزاد اسلامی رشد این منطقه را برعهده گرفت.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال مردم بار دیگر به دانشگاه آزاد اسلامی اعتماد کردند که این موضوع نشان دهنده آن است که مردم برای تربیت و رشد دانشجویان اهمیت قائلند و آینده فرزندان خود را می‌خواهند و نه مدرک فارغ‌التحصیلی.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: در طول یک سال گذشته به مردم این اطمینان را دادیم که دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد سراهای نوآوری، مدارس عالی مهارت و توجه به مهارت‌آموزی دانشجویان به دنبال کارآمدی و اشتغال جوانان است و نسبت به دغدغه مردم احساس مسئولیت دارد. این رویکرد باعث شد که مردم بار دیگر به ما اعتماد کنند. دانشگاه آزاد اسلامی توسط مردم ساخته شد و توسعه یافت و با حمایت و پشتوانه مردم نیز تاکنون پابرجا مانده است، به همین دلیل جامعه دوست ندارد که این دانشگاه مردمی جایگاه خود را از دست بدهد. بنابراین ما نیز باید نیاز مردم را ببینیم و به خواسته‌های آنان توجه داشته باشیم تا بدانیم مردم در چه زمانی و به چه نیاز دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه 77 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در استان مازندران فعالیت دارند، گفت: سالانه هزاران گردشگر از چالوس عبور می‌کنند و این وظیفه دانشگاه‌هاست که از این ظرفیت استفاده کرده و درآمدزایی داشته باشند و به رشد منطقه کمک کنند. با این حال متأسفانه چالوس بالاترین آمار بیکاری را در استان دارد. سؤال اینجاست که چرا دانشگاه برای شغل جوانان تدبیر نمی‌کند و نیاز مردم را نمی‌شناسد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس باید آموزش کارآمد داشته و بتواند به فرمانداری برنامه‌های مدون توسعه‌ای ارائه دهد. باید بدانیم که دانشگاه چه میزان از چالش‌ها و مسائل شهر را حل کرده و برای مزیت‌های شهر چالوس همچون گردشگری، صنایع دستی و صنایع غذایی برنامه‌ریزی و دانشجو تربیت کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی باید موتور توسعه غرب استان مازندران باشد و برای این کار واحد چالوس برنامه توسعه و رشد منطقه را با حضور 230 عضو هیأت علمی تدوین کند و نقشه توسعه منطقه را برای 10 سال آینده داشته باشد. بدین منظور باید مهارت‌های شغلی را دریابیم و سرانه مردم چالوس، نوشهر و شهرهای غربی استان مازندران را از گردشگری افزایش دهیم.

وی خطاب به دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای چالوس و نوشهر، گفت: تبدیل شدن دانشگاه آزاد اسلامی به آبادترین، پررونق‌ترین و عملیاتی‌ترین دانشگاه را تضمین کنید تا مردم از این دانشگاه حمایت کنند، چرا که اگر بخواهیم به آموزش‌های سنتی تکیه داشته باشیم، شکست خواهیم خورد. بنابراین باید نگاه خود را تغییر دهیم. این تغییر نگاه و رویکرد در بدنه مدیریت کلان دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاده، اما این تغییر رویکرد باید در واحدها و بدنه دانشگاه نیز تسری یابد.

دکتر طهرانچی با ارائه پیشنهاد راه‌اندازی سرای نوآوری مبتنی بر مزیت‌های شهرستان چالوس و منطقه غرب استان مازندران، اظهار داشت: چالوس محصولاتی همچون برنج و مرکبات دارد، اما این شهرستان پل گردشگری به شمال کشور است و گردشگری مزیت چالوس محسوب می‌شود که دانشگاه باید در این خصوص سرای نوآوری و مدرسه عالی مهارتی ایجاد کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تأکید کرد: واحد چالوس باید تبدیل به موتور توسعه شهر شده، نسبت به اشتغال شهر حساس باشد و چالش‌ها و مشکلات منطقه را شناسایی و برای آن راه‌حل ارائه کند و به صورت جدی با نگاه تأثیرگذاری در منطقه غرب استان از نور تا رامسر ، مسائل مربوط به گردشگری را احصاء و نظام موضوعات خاص منطقه را احصاء کند تا بتواند برای مردم منطقه مفید باشد. برای این کار لازم است گردشگری را با همه جوانب ازجمله مدیریت، جغرافیا، معماری، حقوق، اقتصاد، حسابداری، هتلداری و... مورد بررسی قرار داد چرا که هنوز گردشگری مبتنی بر جنگل در کشور ما رشد نیافته است. دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند این موضوع را نیز بررسی کند.

پس از این نشست، دکتر طهرانچی در فضایی صمیمانه با کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای چالوس و نوشهر به گفت‌وگو نشست و سپس از خوابگاه دختران دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس بازدید و در جریان مشکلات، دغدغه‌ها و مسائل دانشجویان قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044156

وب گردی

وب گردی