اهدای ۱۷۰۰ یورو به هنرمندان حاضر در نهمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی

معاون فرهنگی سازمان زیباسازی گفت: نهمین دوره سمپوزیوم مجسمه سازی رقابتی نبوده و به همه هنرمندان حاضر در این دوره ۱۷۰۰ یورو جایزه نقدی داده خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مجتبی موسوی معاون فرهنگی سازمان زیباسازی در مراسم اختتامیه نهمین دوره سمپوزیوم مجسمه سازی گفت: این دوره از سمپوزیوم با حضور ۲۵ هنرمند ایرانی و خارجی برگزار شد و دوشنبه چهار آذر به کار خود پایان داد.

وی ادامه داد: در این دوره هم مثل ادوار قبلی از متریال تخصصی سنگ تراورتن استفاده شد و آثاری که انتخاب شد از این هنرمندان در طی ۲۳ روز کارگاه اجرا شد.

موسوی گفت: یکی از ویژگی‌های این سمپوزیوم حضور هنرمندان دانشجو بود که به بهانه و چشم انداز آینده در این سمپوزیوم حضور یافتند تا فرصتی باشد برای تجربه اندوزی تا در آینده فعالیت حرفه ای را دنبال کنند.

معاون فرهنگی سازمان زیباسازی گفت: این سمپوزیوم یک ویژگی دیگر هم داشت که آثار انتخابی نبود و به توصیه برخی از هنرمندان و کسانی که مجسمه ساز هستند این دوره رقابتی نبود.

وی افزود: در مراسم اختتامیه به همه هنرمندان جوایزی اهدا شده و از همگی تقدیر خواهد شد.

موسوی گفت: در بخش اصلی هم به هر هنرمند شرکت کننده به همراه لوح تقدیر و هدایای فرهنگی قرار است مبلغ ۱۷۰۰ یورو داده شود.

به گفته معاون فرهنگی سازمان زیباسازی به هنرمندان دانشجو و همراه هم مبلغ ۴ میلیون تومان داده خواهد شد و تمام هزینه های مهمانان از جمله رفت و آمد و اقامت و هزینه های خوراک شان توسط سازمان زیباسازی تأمین شده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که تهیه سنگ و تهیه ابزارآلات مورد نیاز هنرمندان هم به عهده برگزار کننده سمپوزیوم بوده است و سعی کردیم میزبانی خوبی را برای هنرمندان داشته باشیم.

موسوی گفت: امیدواریم این رویداد در تقویم فرهنگی کشور ثبت گردد و باعث رخدادهای خوبی در آینده باشد.

موسوی افزود: حضور هنرمندان خارجی باعث می شود تا اولا انتقال تجربه صورت بگیرد و همین طور آموزش های می توان از تکنیک های اینها دید.

معاون فرهنگی سازمان زیباسازی ادامه داد: از دوره اول برگزاری سمپوزیوم تا امروز باید این را بگوییم که سطح هنرمندان ارتقای ویژه ای پیدا کرده است و هنرمندان ادوار گذشته امروز به هنرمندان شاخص این حوزه تبدیل شده اند.

موسوی افزود: در این دوره هم با اینکه هنرمندان ما افراد جوان بودند اما کارهای شاخصی را رقم زدند که نشان از افزایش توان هنرمندان خودمان دارد.

وی در خصوص اینکه آیا این احجام و مجسمه های ساخته شده در شهر به نمایش گذاشته خواهد شد یا خیر گفت: سیاست ما این است که از پراکندگی آثار جلوگیری کنیم و از هر دوره برگزاری سمپوزیوم یک باغ مجسمه ایجاد کنیم.

معاون فرهنگی سازمان زیباسازی افزود: در این دوره هم با دوستان اراضی عباس آباد هماهنگی شده است تا این آثار تبدیل به یک باغ مجسمه در پشت باغ کتاب و مشرف به باغ هنر بشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044157

وب گردی

وب گردی