جذب 12 عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاد خرم‌‌‌آباد از بهمن‌‌‌ماه 98/ عدم استفاده از استادان پروازی در واحدهای استان لرستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: از ترم بهمن‌‌ماه جذب هیئت علمی در رشته‌‌‌های روان‌‌‌شناسی، پیراپزشکی و مامایی داریم که 12 نفر هیئت علمی تایید شده در بهمن‌‌‌‌ماه شروع‌به‌کار می‌‌‌‌‌کنند.

سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌‌‌های این واحد دانشگاهی برای ارتقای استادان گفت: استادانی که در فراخوان 97 جذب شدند و از ترم بهمن‌‌‌ماه مشغول به تدریس خواهند شد، قبل از شروع ترم بهمن‌‌ماه یکسری دوره‌‌‌های مهارتی در زمینه امور فرهنگی و نحوه تدریس باید بگذارنند که بعد از معرفی سازمان مرکزی، این دوره‌‌‌‌‌ها برای استادان منتخب برگزار می‌‌شود. دوره‌‌‌های دیگری نیز برای استادان و کارمندان دانشگاه برگزار می‌‌‌‌کنیم که تاکنون دوره‌‌‌هایی درباره نهج‌‌‌البلاغه، قرآن و حدیث برپا شده است.

وی تشریح کرد: همراه با دوره‌‌‌‌های فرهنگی که برای استادان برگزار کردیم، دوره‌‌‌‌‌های دیگری در حوزه‌‌های تخصصی و عمومی در رشته‌‌‌های مختلف داشتیم. برای آشنایی استادان با روش‌‌‌های نوین تدریس‌‌ و تبادل استاد و دانشجو رایزنی‌‌هایی هم انجام شده تا همگام با علوم روز دنیا، استادان ما هم به روز شوند. برای جذب دانشجو از دیگر کشورها هم تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌‌‌‌‌ای با واحد تهران مرکزی جهت جذب دانشجوی خارجی منعقد کردیم تا دانشجویان خارجی که در این واحد دانشگاهی پذیرش می‌‌‌شوند مثل دانشجویان عراقی، برای تحصیل در واحد خرم‌‌‌آباد حضور یابند؛ اما در نهایت مدرک تحصیلی آنها از واحد تهران مرکزی صادر شده و ثبت‌‌‌نام در آنجا انجام خواهد شد. به عبارتی دیگر واحد خرم‌‌‌آباد به عنوان پردیس تهران مرکزی در جهت جذب دانشجویان خارجی عمل خواهد کرد. در نهایت، درصدی از میزان شهریه پرداختی این دانشجویان در واحد خرم‌‌‌‌‌‌آباد، به صورت توافقی به واحد تهران مرکزی تعلق می‌‌‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر، 472 عضو هیئت علمی در سطح استان داریم و بیشترین عضو هیئت علمی ما در رشته حقوق و حسابداری است. در رشته معماری، روان‌‌شناسی، علوم قرآن و حدیث هم نیارمند جذب هیئت علمی هستیم. از ترم بهمن‌‌ماه هم جذب هیئت علمی در رشته‌‌‌های روان‌‌‌شناسی، پیراپزشکی و مامایی داریم که 12 نفر هیئت علمی تایید شده در بهمن‌‌‌‌ماه شروع به کار می‌‌‌‌‌کنند.

بهاروند درباره نحوه جذب استادان حق‌‌‌التدریس و پرداخت حقوق آنها اظهار کرد: استفاده از استادان حق‌‌‌التدریس به تعداد اعضای هیئت علمی بوده و اگر در رشته‌‌ای تعداد استادان حق‌‌‌التدریس بسیار باشد به همان نسبت عضو هیئت علمی جذب می‌‌‌کنیم. میزان حقوق استادان حق‌‌‌التدریس به صورت ساعتی و براساس ساعات حضور و غیاب پرداخت شده انجام می‌‌‌شود و جذب استادان حق‌‌‌‌‌‌‌التدریس هم بعد تایید از سوی سازمان مرکزی و مسئولان واحدها، براساس نیازمندی واحدهای دانشگاهی انجام می‌‌‌شود. استادان حق‌‌‌‌التدریس هم برمبنای کارآیی که در نحوه تدریس دارند برای ادامه همکاری با ما انتخاب می‌‌‌‌شوند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر، استاد پروازی نداریم و نیروی مورد نیاز خود را از بدنه دانشگاه تامین می‌‌‌‌‌کنیم تا هزینه اضافی را به دانشگاه تحمیل نکنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044176

وب گردی

وب گردی