مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 5 آذر

«لزوم تقویت ژورنال‌های داخلی و  آغاز عملیات اجرایی رتبه‌بندی معلمان از هفته آینده»، از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در 5 آذر به شرح زیر است:

دکتر طهرانچی: در پایان آذر ماه فراخوان جذب هیئت‌علمی داریم

بر اساس این عنوان روزنامه آفرینش، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست صمیمانه جمعی از اعضای هیئت‌علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای چالوس و نوشهر، با اشاره به فعالیت بیش از 24 هزار عضو هیئت‌علمی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «با توجه به اینکه موضوعات مربوط به ارتقای اعضای هیئت‌‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت ممیزه بررسی می‌شود، این هیئت جوابگوی مسیر ارتقای این تعداد عضو هیئت‌علمی نیست و برای تحرک پژوهشی و ایجاد ‌انگیزه بین اعضای هیئت‌علمی، نیازمند چند هیئت ممیزه هستیم تا بتوانیم ارتقای اعضای هیئت‌علمی را پوشش دهیم.»
عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از جذب 400 عضو هیئت‌‌علمی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: «فراخوان جدید جذب هیئت‌‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی به‌زودی در ماه جاری اعلام خواهد شد تا بتوانیم نیروی جوان، متعهد و دارای تخصص را به بدنه دانشگاه اضافه کنیم.»

ژورنال‌های داخلی را تقویت کنیم

فرهیختگان آثار فرصت‌سوزی علمی در اجبار دانشجویان به ارائه مقاله ISI در شرایط تحریم را بررسی می‌کند. تحریم‌های علمی آمریکا علیه ایران نشان‌دهنده آن است که آمریکا سعی دارد در این زمینه فشار‌های خود را حفظ کند. ادامه روند فعلی آموزش عالی نه‌تنها پاسخگوی چنین طرح‌ریزی‌هایی نیست بلکه حتی مشکلاتی را برای محققان به وجود آورده است. قوانینی ازجمله انتشار مقالات در نشریات خارجی موانع مختلفی را برای دانشجویان ایجاد کرده، همچنین باعث سمت‌دهی اشتباه به مقالات علمی کشور شده است. در این روند دانشجویان مجبور می‌شوند به جای بررسی مشکلات داخلی، به ارزیابی مسائلی که در مقالات معتبر به آن پرداخته می‌شود، بپردازند و همین موضوع فاصله میان دانشگاه و صنعت را افزایش خواهد داد. از طرفی هرچند در سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای ایجاد نشریات علمی داخلی صورت گرفته، اما این مجلات به دلیل تعداد زیاد دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی هنوز نتوانسته‌اند پاسخگوی نیازهای کشور باشند. به نظر می‌رسد راه‌حل فعلی عبور از تحریم‌های علمی، اصلاح قوانین وزارت علوم درمورد الزام چاپ مقالات دانشجویان دکتری در نشریات خارجی و تقویت ناشران و مجلات ایرانی است. ممکن است در این روند شاهد افت در رتبه‌بندی علمی کشور براساس انتشار مقالات در نشریات خارجی باشیم، اما توجه به مسائل داخلی کشور در نشریات علمی ایرانی می‌تواند مشکلات ارتباط ایران با صنعت را برطرف کرده و درنتیجه فارغ از رده‌بندی‌های معمول پیشرفت‌های مهمی را در صنعت و علم به همراه داشته باشد.

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در 5 آذر به شرح زیر است:

آغاز عملیات اجرایی رتبه‌بندی معلمان از هفته آینده

این عنوان روزنامه آفرینش، از آغاز عملیات اجرایی رتبه بندی معلمان از هفته آینده حکایت دارد. محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در توئیتی خبر از تصویب طرح رتبه بندی معلمان در هیات دولت داد و نوشت: «در اجرای وعده رئیس جمهور محترم و قولی که داده بودم، طرح رتبه بندی معلمان به تصویب هیات دولت وزیران رسید.انشالله عملیات اجرایی آن از هفته آینده آغاز شده و امتیازهای جدید از ابتدای مهر برای همه معلمان محاسبه، اعمال و پرداخت خواهد شد.»

جزئیات ثبت‌نام آزمون دکتری امروز اعلام می‌شود

اطلاعیه ثبت‌نام در آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز Ph.D) سال 99 امروز سه‌شنبه پنجم آذر ماه جاری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود. متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز Ph.D) سال 1399 برای شرکت در آزمون مذکور از فردا چهارشنبه ششم آذر ماه جاری می‌توانند منحصرا به صورت اینتنرتی با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز Ph.D) سال 99 تا سه شنبه 12 آذر ماه ادامه دارد. به‌همین‌منظور کلیه متقاضیان ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش‌ آموزش کشور مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و شرکت در آزمون مذکور اقدام کنند.جزئیات و شرایط ثبت‌نام در آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز Ph.D) سال 99 از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد. همچنین آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز Ph.D) سال 99 جمعه 9 اسفند ماه 98 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044182

وب گردی

وب گردی