تنها تیمی که در مسابقات لیگ کشتی امسال اعتراضی نداشت، قهرمان شد/ برای جام باشگاه های جهان تقویت می شویم

سرمربی تیم کشتی آزاد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امسال تمام تیم های حاضر در مسابقات به قوانین، یارگیری ها و بعضی از داوری ها اعتراض داشتند غیر از یک تیم که در مسابقات لیگ کشتی آزاد و فرنگی قهرمان شد.

هادی حبیبی سرمربی تیم کشتی دانشگاه آزاد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به پایان مسابقات لیگ گفت: با توجه به اتمام مسابقات زمان مناسبی است که در مورد کیفیت و نواقص مسابقات این دوره صحبت کنیم. طبیعتا هر بحثی که مطرح می شود در حوزه آسیب شناسی است و برای این بیان می شود که نواقص این دوره در دوره های بعدی تکرار نشود. در میان مسابقات، انواع بحث ها را با تیم های دیگر و فدراسیون داشتیم اما حالا که مسابقات تمام شده است، تنش و هیجان جای خود را به آرامش داده است.

استاد دانشگاه آزاد در ادامه به وضعیت لیگ امسال اشاره کرد و گفت: لیگ امسال دوره منحصر به فردی داشت از این لحاظ که سال المپیک است و برخلاف دوره های قبل، سهمیه های خوبی را در آزاد و فرنگی جذب نکرده ایم. در نتیجه ضروری بود که باشگاه های حاضر در مسابقات فداکاری کنند و به خاطر نیاز فدراسیون و کشتی، مسابقات فشرده را تحمل کنند. طبیعتا برگزاری مسابقات فشرده ایرادهایی داشت که به جریان و روند برگزاری مسابقات ضربه زد.

رئیس اسبق کمیته لیگ فدراسیون کشتی، تصریح کرد: از 3 سال قبل که این آئین نامه را همراه با خادم نوشتم تا امروز، شرایط کشتی تغییر کرده است. این آیین نامه شاید 3 سال قبل برای کشتی کافی بود اما اکنون نیاز دارد که به روزرسانی شود. وقتی ما این آئین نامه را نوشتیم، خبری از انصراف تیم ها از لیگ نبود اما دیدیم که امسال یک تیم انصراف داد. شرایط برگزاری لیگ نسبت به چند سال قبل تغییر کرده است. لیگ فصل بعد نیازمند یک آئین نامه جدید است که در آن، این ایرادها دیده شود. تنها تغییر این آئین نامه نسبت به دوره ای که آن را نوشتم، افزایش تعداد سهمیه ملی پوشان تیم ها از 3 به 4 بود که اعتقاد دارم حرکتی حساب شده و جهت دار است.

وی با اشاره به حضور ایران مال در لیگ گفت: ایران مال اسپانسر رسمی فدراسیون کشتی است و طبیعتا ورودش به عرصه تیمداری، می تواند ایجاد حساسیت کند. ایران مال تیم بسیار خوبی بود اما به هر حال اسپانسر فدراسیون است. هرچقدر هم که فدراسیون بخواهد ژست بی طرفی بگیرد، در نهایت با اسپانسرش طرف است مخصوصا در این شرایط مالی بسیار بدی که کشتی دارد. امسال تمام تیم های حاضر در مسابقات به قوانین، یارگیری ها و بعضی از داوری ها اعتراض داشتند غیر از یک تیم که در مسابقات لیگ کشتی آزاد و فرنگی قهرمان شد. وقتی کل لیگ اعتراض دارند غیر از یک تیم، شما چه برداشتی می کنید؟

حبیبی در ادامه به هزینه های کلان تیم ایران مال و اترک در مسابقات اشاره کرد و گفت: هزینه تیمداری امسال ایران مال در مسابقات با مجموع هزینه تمام تیم های دیگر برابری می کند. یعنی نصف بودجه امسال هزینه شده در لیگ را ایران مال هزینه کرد. بودجه دو تیم کشتی آزاد و فرنگی دانشگاه آزاداسلامی یک چهارم بودجه تیم آزاد ایران مال است. اترک هم دو برابر مجموع بودجه آزاد و فرنگی ما را تنها برای تیم آزاد خود هزینه کرده است. دستشان درد نکند که در کشتی هزینه می کنند اما رقابت ها برابر نیست. فقط 60 درصد بودجه ما را ایران مال برای برگزاری دوسه کشتی به دو بازیکن خارجی داد.لیگی که نتیجه اش از اول مشخص باشد، لیگ پویایی نیست.

سرمربی تیم کشتی دانشگاه آزاد در ادامه به وضعیت تیم خود در مسابقت اشاره کرد و گفت: ما در بهترین حالت می توانستیم دوم شویم.این بهترنی حالت هم همان سرگروهی ما در گروه و تغییر قرعه ما در بازی نیمه نهایی بود که اعتقاد داشتیم باید رقم می خورد و رقم نخورد. قطعا به تقویت تیم نیاز داریم و از همان پایان مسابقات برای ترمیم نقاط ضف های خود اقدام کردیم. به هر حال مسابقات جام باشگاه های جهان را در پیش داریم و مشغول تدارک مناسب برای حضور در این رقابت ها هستیم.

وی با اشاره به کیفیت این مسابقات گفت: این مسابقات ایده و ابتکار کشتی ایران است و کشورهای صاحب کشتی به حضور در این مسابقات افتخار می کنند. در این مسابقات معمولا تیم های ازروسیه، گرجستان، ارمنستان و آذربایجان شرکت می کنند. یک تیم کشتی باشگاهی آمریکایی هست که یکبار هم قهرمان این مسابقات شد و بسیار تیم خوبی است. امیدوارم آنها هم بیایند. بسیار تیم خوبی دارند. برای حضور در این مسابقات بسیار انگیزه داریم اما باید حتما در چند وزن خود را تقویت کنیم. با چند کشتی گیر هم صحبت هایی کرده ایم و منتظریم تا روز ثبت قراردادهای جدید برسد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1044186

وب گردی

وب گردی