فعالیت ۴۰۰ کانون قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی/ فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه با نگاه قرآنی تنظیم می‌‌‌‌‌‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ۴۰۰ کانون قرآن و عترت دارد و برنامه های مختلفی در طول سال برای تکریم قرآن در دانشگاه های سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در نشست خبری سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور که در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره در تاریخ ۱۲ تا ۱۴ این ماه در جوار حرم شاهچراغ و شیراز برگزار خواهد شد.

وی افزود: قرآن کریم و فرهنگ سازی بر مبنای آن، یکی از مهم ترین کارهایی است که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، از رونق بیشتری برخوردار شده است؛ در واقع انقلاب اسلامی بر مبنای آموزه های قرآنی و عترت پیامبر اسلام شکل گرفته است.

کلانتری ادامه داد: بخشی از کارهای فرهنگی دانشگاه های کشور، معطوف به قرآن کریم است؛ در دانشگاه آزاد اسلامی ۴۰۰ کانون قرآن و عترت فعالیت دارند. در واقع هزاران برنامه در طول سال برای تکریم قرآن در سراسر دانشگاه های کشور برگزار می شود.

وی گفت: انس با قرآن، کمک می کند که انسان ده ها پله ترقی را طی کند و از رذائل اخلاقی دور شود؛ در واقع ورود به حوزه تدبر قرآن و انطباق سبک زندگی با دستورهای قرآن، موجب شکل گیری مدینه فاضله و زندگی بدون استرس خواهد شد. جهان امروز با تمام پیشرفت های علمی، خود را محتاج زندگی می داند که در آن اخلاق و آرامش و انسانیت حاکم باشد که این موضوع در‌پرتو قرآن کریم شدنی خواهد بود.

کلانتری تاکید کرد: قرآن در حوزهای مختلف می تواند به عنوان یک الگوی تمام عیار معرفی شود‌.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: این جشنواره ابتدا در تاریخ ۲۱ آبان ماه سال جاری با حضور ۲۲۰ نفر در ۹ مرکز استانی، در حوزه های احکام، آشنایی با احادیث و سیره معصومین، سبک زندگی اسلامی پرسمان قرآنی و... برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بخش هنری و ادبی این جشنواره در ۱۶ رشته برگزار شد که در رشته های مقاله نویسی، تولید نرم افزار و... از میان ۶۴۰ اثر ، ۴۸ اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند. بخش آوایی و شفاهی نیز با حضور ۳۶۰ نفر از دانشجویان و استادان برگزار شد.

کلانتری تصریح کرد: تعداد کل شرکت کنندگان دانشگاه آزاد نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر بود؛ منتخبین این مسابقات که نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر بودند، در سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور شرکت خواهند کرد. هزار و ۲۰۰ نفر از منتخبین این جشنواره به مراسم اختتامیه راه پیدا خواهند کرد.

کلانتری تاکید کرد: باید تلاش کنیم در حل مشکلات زندگی به قرآن پناه ببریم تا از فتنه ها در امان باشیم؛ این جشنواره کمک خواهد کرد که فرهنگ قرآنی در کشور توسعه بیشتری داشته باشد.

در ادامه این نشست، عبدالمجید طالبتاش قائم مقام دبیر سی‌و‌چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور گفت: دبیرخانه شورای هماهنگی فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه ها، مستقر در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، مسئولیت برگزاری این جشنواره را به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی محول کرده است.

وی افزود: هزار و ۲۰۰ نفر از برگزیدگان دانشگاه های مختلف به این جشنواره معرفی شده اند که پس از ارزیابی ۱۳۵ نفر برگزیده شدند.

طالبتاش ادامه داد: در بخش معارفی این جشنواره ۲۷ نفر و در بخش هنری، ادبی و پژوهشی نیز ۴۸ نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند که در مراسم افتتاحیه تقدیر خواهد شد.

وی اذعان داشت: ۱۲ گروه تواشی نیز به این جشنواره معرفی شده است که ۳ گروه به عنوان برگزیده انتخاب خواهد شد؛ هر گروه ۵ نفر هستند که به همراه ۴۵ نفری که برگزیده بخش سوم این جشنواره در مراسم اختتامیه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

قائم مقام دبیر سی‌و‌چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور درباره فرآیند داوری این جشنواره تصریح کرد: رشته های این جشنواره تنوع زیادی دارد به همین دلیل، برای هر رشته حداقل دو داور انتخاب شد که طی پنج روز در آبان ماه حاضر شوند.

طالب تاش در پایان گفت: در این جشنواره ۳ رویکرد خواهیم داشت؛ ابتدا رویکرد دانشجویی است که دانشجویان حضور موثری در آن دارند. رویکرد دوم رویکرد مردمی است تا فضای عمومی جامعه در آن سر ریز شوند. رویکرد سوم مشارکت همگانی تمام دستگاه ها از جمله امام جمعه، شهرداری، استانداری و ... در این جشنواره است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044192

وب گردی

وب گردی