بسیج پرچم‌دار آرمان‌های انقلاب اسلامی است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه،‌ بسیج راپرچم‌دار آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد‌جواد حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و‌ امام جمعه موقت تهران در همایش ویژه برنامه گرامیداشت سالروز تاسیس بسیج دانشجویی که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: بسیج در هرجایی پرچم‌دار انقلاب و آرمان‌های آن محسوب می‌شود؛ یکی از ویژگی‌های این نهاد پربرکت فراگیر بودن آن است.

وی با تاکید بر اینکه بسیج‌در چارچوب‌های امروزی تعریف نمی‌شود، اظهار کرد: این نهاد مثل انقلاب اسلامی متفاوت بوده و‌ دارای نگاه و‌ طرز فکر متفاوتی است.

وی با اشاره به ویژگی‌ دانشجویان بسیجی گفت: درس خواندن و کار علمی بسیجیان با دانشجوی عادی تفاوت دارد همچنین در فعالیت‌هایش نوعی جهاد نهفته است که منجر به کار با مجاهده می‌شود.

حاج علی اکبری با تاکید بر اینکه دانشجوی بسیجی باید از ظرفیت علمی خود استفاده کند، گفت: دانشجوی جهادی باید توانایی ایجاد افق‌های تازه را داشته باشد تا بسیج نماد روشنگری و الگویی برای دیگر دانشجویان شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اظهار کرد: بسیج باید تشکلی علمی و پویا را به یاد بیاورد و به انسان همتی بلند و عزمی راسخ نشان دهد.

به گفته حاج‌علی اکبری؛ بسیج دانشجویی باید تاریخ صدر اسلام را مطالعه کند و به بصیرتی نافذ برسد تا بر اثر آن نقش روشنگری مسائل را در جامعه برعهده بگیرد.

حاج علی اکبری گفت: عرصه برای پیشتازی و توسعه علمی فراهم است و دانشجویان بسیجی توانایی پیشتازی در این حوزه را دارند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به دیدگاه راهبردی مقام معظم رهبری برای آینده کشور خاطر نشان کرد: دانشجوی بسیجی باید طبق این راهبرد حرکت کرده و با تلاش فراوان، اهداف و آرمان‌های انقلاب را پیاده‌سازی کند و الگوی بسیار خوبی برای دیگر علم جویان باشد.

حاج علی اکبری با تاکید بر اینکه بسیج دانشجویی باید تحرک دینی داشته باشد و از منابع معتبر دینی مانند قرآن و نهج‌البلاغه در اندیشه خود استفاده کند، گفت: کار جمعی لازمه فعالیت‌های دانشجویان بسیجی است زیرا منجر به تقویت و کارایی بشتر آن‌ها می‌شود همچنین از مطالعه کتب مربوط به حوزه دانشجویی نباید غفلت شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: تشکیل جلسات لازمه فعالیت‌های تشکیلاتی بوده تا دانشجویان در آنجا به اظهار نظر و تبادل اطلاعات پرداخته شود چرا که در چنین فعالیت‌هایی رشد و ارتقای اعضا اتفاق می‌افتد.

حاج علی اکبری تاکید کرد: بسیج دانشجویی وظیفه اساسی برای انتقال پیام انقلاب در محیط دانشگاه دارد و این کار را باید با قدرت عظیم و پشتوانه فکری قوی انجام دهند.

وی با اشاره به اهمیت وجود محیط سالم علمی در دانشگاه گفت: بسیج دانشجویی باید پرچم دار حیا در مراکز علمی باشد و به عرصه‌های مختلف ایمان رونق دهد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اشاره کرد: بسیج دانشجویی در محیط دانشگاه باید مراقب خود بوده و در چنین شرایطی به فعالیت‌‌های علمی و فرهنگی بپردازد.

حاج علی اکبری با اشاره به جنگ روایت‌هایی که درباره انقلاب وجود دارد، خاطرنشان کرد: دانشجوی بسیجی باید پیشتاز روایتگری از انقلاب باشد و در این عرصه برای خود کار ویژه تعریف کند چرا که امروز نسل جوان به چنین موضوعی نیاز دارد.

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری بیان شده ظرفیت زیادی برای روایت‌گری دارد و بسیج دانشجویی می‌تواند این کار را انجام دهد. اما چنین کاری نیاز به هنر و سلیقه دارد تا بر قلب جوانان بنشیند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به وجود مشکلات کشور گفت: صدای انقلاب در بین مسائل مختلف کم‌تر شنیده شده و این نیاز به همت بسیج دانشجویی دارد تا با روایتگری خود کمک بزرگی به آرمان‌های انقلاب کند.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت فعالی‌های علمی و فرهنگی بسیج دانشجویی گفت: دانشجوی بسیجی پاسدار ذات انقلاب بوده و اهل جناح بازی نیست زیرا به دنبال آرمان‌های انقلاب است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044203

وب گردی

وب گردی