حرکت باشگاه پژوهشگران و نخبگان از تسهیلات مداری به سمت فعالیت مداری

معاون دانش‎آموزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی از وضعیت تسهیلات مداری به سمت فعالیت مداری حرکت می کند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از تبریز، سعید سرکاراتی معاون دانشآموزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در نشست راهبری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به وظایف این باشگاه اشاره کرد و گفت:ما به عنوان یک باشگاه باید انگیزه و فعالیت های امیدوارانه را به دانشجویان خود منتقل کنیم.

وی افزود: باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان از وضعیت تسهیلات مداری به سمت فعالیت مداری در حرکت است و آیین نامه ها و شیوه نامه های این باشگاه در امتداد این مسیر قرار گرفته است.

سرکاراتی انجمن های علمی را بازوی اجرایی باشگاه خواند و گفت: انجمن ها زیر نظر باشگاه است و فعالیت های انجمن ها با باشگاه بسیار متفاوت است. انجمن ها تقریبا آتش به اختیار عمل می کنند و مشخص شدن محورها برای انجمن ضروری نیست. دانشجویان با علایق و سلیقه خود در انجمن فعالیت می کنند.

وی شرایط عضویت در باشگاه را بیان کرد و افزود: دانشجویانی که در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل نمی کنند می توانند عضو باشگاه شوند. اما به این دانشجویان تسهیلات تعلق نمی گیرد.

معاون دانشآموزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان افزود در تلاشیم تسهیلات غیر مادی را گسترش دهیم و هرجایی امکاناتی باشد فضا را برای اعضای باشگاه فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: جایگاه باشگاه پژوهشگران و نخبگان در جامعه باید بگونه ای باشد عضویت در آن مزیت قابل توجهی برای اعضای آن داشته باشد مثلا در بحث های خدمت سربازی، استخدامی که با ارائه توصیه نامه به اعضای کارشناسی ارشد و دکتری بتوانیم به اعضای این باشگاه خدمتی انجام دهیم.

سرکاراتی تصریح کرد: یکی از تسهیلات برای اعضای باشگاه ، پرداخت هزینه شرکت در همایش های دانشجویی و پرداخت هزینه ثبت نام در مسابقات است.

وی در ادامه به مسابقات مربوط به دانشجویان کارشناسی و دانش آموزان اشاره کرد و گفت: مسابقات در سطح دانش آموزان و دانشجویان کارشناسی مسیر خوبی را طی می کند. این مسابقات به صورت استانی برگزار شده و شرکت کنندگان به صورت تیم استانی در این مسابقات به رقابت می پردازند.

سرکاراتی به نحوه تشکیل تیم اشاره کرد و گفت: تیم مختص یک واحد دانشگاهی است و هزینه های تشکیل این تیم توسط واحد دانشگاهی پرداخت می شود. این تیم می تواند به صورت استانی نیز تشکیل شده و برنامه های آن به صورت استانی مصوب شود.

وی در پایان ضمن تشکر از باشگاه پژوهشگران و نخبگان واحد تبریز گفت: در حالت خاص اگر تیمی نتواند به صورت استانی در مسابقات شرکت کند و یا استان توانایی حمایت مالی نداشته باشد مسئولیت این تیم در قالب، تیم حرفه ای بر عهده ستاد مرکزی است و به عنوان تیم خود دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات شرکت می کند.

نشست راهبری باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با حضور زهرا ذبیحی پور مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی و امور بین الملل باشگاه پژوهشگران جوان، سرکاراتی، معاون دانشآموزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، علیرضا زیگلری مدیرکل مسابقات و المپیاد دانش آموزی و روسای باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان استان آذربایجان شرقی صبح امروز در سالن پروین اعتصامی برگزار شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1044214

وب گردی

وب گردی