مهمترین خدمت شهدا و بسیجیان ایجاد امنیت در جامعه و کشور است

به همت امور شاهد وایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز همایش معنوی یادواره شهدا با حضور دانشجویان شاهد و ایثارگر و خانواده های ایشان در سالن اجتماعات شهید مطهری واحد کرج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، حجت الاسلام والمسمین ابراهیم اکبری ضمن تبریک ایام معنوی هفته بسیج و پاسداشت خون شهدای گرانقدر، مهمترین خدمت شهدا و بسیج را ایجاد امنیت در جامعه و کشور دانست و از مجاهدات آنان تقدیر کرد.

وی با تقسیم بندی دو فرهنگ در جهان تحت عنوان فرهنگ الهی و فرهنگ الحادی گفت: بسیج تفکری است که با منشاء آیات الهی تبدیل به یک تشکل شده است که در دل مهمترین معجزه قرن که انقلاب اسلامی ایران است، خود تبدیل به معجزه ای دیگر شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد کرج با اشاره به فرهنگ شهادت در اسلام و در میان ائمه اطهار(ع) افزود: شهید کسی است که برای ماندن در راهش از جانش می گذرد و این باوری بزرگ را می طلبد و ما شاهدیم که امروز تفکر ماندگار شهدا سرلوحه این باورهاست.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری کسی را زنده دانست که اثری از او باقیست و اظهار داشت: علیرغم اینکه روح تمام انسان ها، پس از مرگ باقی است، در اسلام تنها شهیدان را زنده می نامیم که به دلیل همین جهانی شدن و باقی ماند آثار وجودی آنان پس از شهادتشان است چرا که برای ماندن باید رفتنی شد.

سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد امور شاهد و ایثارگران استان البرز نیز طی سخنانی در ارتباط با اهمیت برگزاری چنین مجالسی به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اشاره کرد و گفت: تلاش برای احقاق حق و روحیه دفاع از مظلومان و عدالت خواهی با برگزاری چنین مجالسی محقق می شود.

وی با تبریک مناسبت هفته بسیج با مروری بر تاریخچه تشکیل بسیج با فرمان امام راحل(ره) به بیان وضعیت امروز جامعه پرداخت و گفت: ما در مسیری گام برمیداریم که مسیر اقتدار و سربلندی و سرفرازی است که همه مدیون مجاهدت های شهدا، جانبازان و ایثارگران عزیز است.

مدیرکل بنیاد شهید البرز با مروری بر جریان شیعه و شهادت و تاریخ اسلام تا کنون گفت: وظیفه همه ماست که برگردیم و بررسی کنیم که چه وقایعی در این کشور به وقوع پیوسته است و تحلیل کنیم که چرا دشمنان با همراهی 22 کشور قدرتمند دنیا جنگی را به ما تحمیل کردند تا از صدور انقلاب اسلامی به سایر نقاط جهان جلوگیری کنند؟ که البته نه تنها موفق نبود بلکه سبب ایجاد سرمایه ارزشمند اجتماعی در کشور شد که همان فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه اسلامی ایران می باشد.

رستمیان همچنین با مروری بر وقایع اخیر در کشور گفت: فرهنگ ایثار و شهادت، متاثر از فرهنگ عاشورایی است و تا نام و یاد و خاطره شهدا در این کشور زنده است؛ دشمنان راه به جایی نخواهند برد؛ چرا که اولویت اول در این فرهنگ و در فرهنگ تشیع، جهاد و مبارزه است و نه آرامش خواهی و آسایش خواهی و لذا برای استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی بایستی هزینه داد، اما هراسی نیست چون به فرموده مقام معظم رهبری آینده روشن است.

در این مراسم که با حضور مصطفی مبلغی سرپرست دبیرخانه هیأت امنای البرز، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم اکبری معاون فرهنگی و دانشجویی واحد کرج، حجت الاسلام والمسلمین داود خوشباور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان البرز، زمانی رئیس کنگره برگزاری یادواره شهدای استان البرز، رستمیان مدیرکل امور شاهد و ایثارگران استان البرز، خلیل رضوانی رئیس آموزش بنیاد شهید و عبدالحسین دانش کهن معاون فرهنگی بنیاد شهید استان البرز و جمعی از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و بنیاد شهید استان البرز برگزار شد؛ برنامه های دیگری همچون پخش کلیپ ایثار و شهادت، مداحی و روایت خاطرات زمانی به عنوان جانباز دفاع مقدس، فضای معنوی یادواره را دوچنان کرد.

همچنین در پایان مراسم نیز از خانواده های شهدای دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با لوح تقدیر، شاخه های گل و هدایای نفیس تجلیل شد. در بخش دانشجویی نیز به دانشجویان شاهد و ایثارگر برتر حائز رتبه های اول تا سوم در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و ی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، با لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1044217

وب گردی

وب گردی