فضای مجازی از عوامل عدم تأثیرگذاری نشریات دانشجویی بر جامعه دانشگاهی است

مدیر مسئول سابق نشریه وصال مرتضی گفت: با روی کار آمدن فضای مجازی افراد کمتری به سمت مطالعه می روند؛ لذا فضای مجازی را می توان یکی از عوامل عدم تأثیر نشریات بر جامعه دانشگاهی دانست.

حسین قدیری مدیر مسئول سابق نشریه دانشجویی وصال مرتضی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت های این نشریه اظهار کرد: در حال حاضر ۳ شماره از این نشریه چاپ شده و در نظر داریم شماره دیگری از این نشریه را در روز دانشجو چاپ و منتشر کنیم تا بین دانشجویان توزیع شود. لازم به ذکر بوده صاحب امتیاز این نشریه بسیج دانشجویی دانشگاه است.

وی ادامه داد: در آخرین شماره ای که از این نشریه به چاپ رسیده، به مشکلات دانشجویان رشته پرستاری کلیه واحدهای دانشگاه آزاد پرداخته شده که در خود دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با بازخورد خوبی حتی از جانب خانواده های معترض، مواجه شده ایم.

قدیری با اشاره به مشکلات موجود در مسیر فعالیت نشریات، تشریح کرد: مشکلاتی که در مسیر فعالیت نشریات قرار دارند، داری چند بعد است که می توان به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور اشاره کرد. به این معنا که اگرچه نشریات تلاش بسیاری در زمینه جمع آوری اطلاعات و انتشار آنها انجام می دهند، اما به دلیل پایین بودن سرانه مطالعه در کشور، با استقبال خوبی از جانب مخاطبان مواجه نمی شوند.

مدیر مسئول سابق نشریه وصال مرتضی افزود: همچنین با مشکلاتی از جمله مسائل مالی در زمینه چاپ، ویراستاری و طراحی رو به رو هستیم. البته از دیگر مشکلات موجود در این زمینه می توان به هزینه بالای کاغذ و طراحی هم اشاره کرد. با برگزاری بعضی از دوره های آموزشی جهت توانمندی افرادی که تمایل و علاقمند به فعالیت در حوزه نشریه هستند، می توان سبب خودکفایی شد. به این معنا که درصورت خود کفایی دیگر لازم نیست در زمینه طراحی به خارج از دانشگاه مراجعه شود و می توان از دانشجویانی که در این زمینه مهارت دارند، استفاده کرد. حتی در زمینه نویسندگی یا مطالب طنز و نوشتن هم می توان با برگزاری دوره ها و کلاس هایی می توان به خود کفایی رسید.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی در زمینه نشریات توسط دانشگاه آزاد گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اقدامات مؤثری در زمینه نشریات انجام داده که می توان به برگزاری دوره های آموزشی در این زمینه در تابستان سال گذشته اشاره کرد. برگزاری چنین دوره هایی می تواند در افزایش توانمندی افراد موثر باشد.

قدیری تأکید کرد: از مهم ترین دلایل عدم تأثیر نشریات در جامعه دانشگاهی می توان به فضای مجازی اشاره کرد. با روی کار آمدن فضای مجازی کمتر افرادی هستند که به سمت مطالعه روند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044221

وب گردی

وب گردی