طرح رتبه‌بندی معلمان و تعیین‌تکلیف نکردن نیروهای حق‌التدریس مشکلات اصلی آموزش‌و‌پرورش است

عضو کمیسیون آموزش‌و‌تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر مشکلات آموزش‌وپرورش به طرح رتبه‌بندی و تعیین تکلیف نکردن کامل نیروهای حق‌التدریس مرتبط است.

کارن خانلری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر استیضاحی برای یک وزیر مطرح می‌شود، باید به این موضوع فکر کرد که این امر تا چه‌اندازه‌ای به رفع مشکلات حوزه‌ای مشخص کمک خواهد کرد؟ آیا وزیر در این استیضاح به عنوان مانعی برای رفع مشکلی خاص تلقی می‌شود؟ در صورت مثبت بودن پاسخ سوال فوق، رای من به استیضاح مثبت خواهد بود.

وی ادامه داد: در درجه اول باید بررسی شود چرا باید این استیضاح صورت گیرد؛ همچنین ابعاد مختلف استیضاح وزیر آموزش و پرورش و تاثیر این امر بر حل مشکلات جامعه نیز باید بررسی شود.

خانلری بیان کرد: هر زمانی که یک وزیر بر سر کار می‌آید، باید زمان مشخصی را صرف آشنایی با مشکلات حوزه آموزش و پرورش کند و برای آن راهکار در نظر گیرد. بیشتر مشکلات این حوزه شامل حال معلمان می‌شود که از جمله آن می‌توان به طرح رتبه‌بندی و تعیین تکلیف نکردن کامل نیروهای حق‌التدریس اشاره کرد.

وی گفت: شناسایی مشکل و ارائه راه‌حل برای آن، نیازمند یک پروسه زمانی طولانی مدت است. با استیضاح وزیر بلکه رفع مشکل به تعویق خواهد افتاد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی با توجه به شناختی که از حوزه آموزش و پرورش و شخص وزیر دارم؛ می‌توان گفت وزیر آموزش و پرورش عامل بازدارنده برای رتبه‌بندی معلمان تلقی نمی‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌توان به طور قطع گفت استیضاح وزیر آموزش و پرورش بتواند به حل معضلات و مشکلات حوزه آموزش و پرورش کمک می‌‌کند. حاجی میرزایی به مشکلات موجود در این حوزه واقف است و در این راستا تمامی تلاش خود را انجام می‌دهد.

چندی‌ پیش علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی روز گذشته از تحویل استیضاح وزیر آموزش و پرورش به هیئت رئیسه با 60 امضا خبر داده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044226

وب گردی

وب گردی