تمامی سلیقه‌ها و گروه‌ها در مراسم روز دانشجو حضور داشته باشند/ لزوم برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع 16آذر

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید به تمامی سلیقه‌ها اجازه داده شود در مراسم روز دانشجو حضور داشته باشند تا تضارب شکل گیرد.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برگزاری مراسم روز دانشجو در واحد‌های دانشگاهی سراسر کشور اظهار کرد: سیاست ما این است که محوریت برگزاری مراسم 16 آذر، دانشجویان باشند و مسئولان دخالتی در مدیریت برگزاری این مراسم نداشته باشند. ماهیت اصلی روز دانشجو، استکبار ستیزی و شهادت 3 تن از دانشجویان دانشگاه تهران در 16 آذرماه 1332 است. به همین دلیل ماهیت اصلی مراسم روز دانشجو نباید تغییر کند و باید از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای، اجتناب شود.

وی افزود: باید به تمامی سلیقه‌ها و گروه‌ها اجازه داده شود در مراسم روز دانشجو حضور داشته باشند تا تضارب شکل گیرد؛ همچنین هیئت نظارت بر تشکل‌ها باید سرعت عمل بیشتری در پاسخگویی به درخواست‌های دانشجویان برای انجام مراسم داشته باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر این که مراسم روز دانشجو در واحدها باید از تنوع کافی برخوردار باشد، ادامه داد: برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی با موضوع روز دانشجو و حوادث 16 آذرماه، از جمله موارد مهمی است که باید در دستور کار تشکل‌های دانشجویی قرار گیرد.

کلانتری درباره وضعیت ازدواج دانشجویی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طبق سنوات گذشته، مسئولیت این حوزه را نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بر عهده دارد و پایگاه اصلی آن شهر مشهد مقدس است.

وی اضافه کرد: هنوز ثبت‌نام دانشجویان آغاز نشده است و نهایتا تا 2هفته آینده، ثبت نام از دانشجویان آغاز خواهد شد؛ همچنین‌ پس از ثبت نام، دانشجویان در زمان‌بندی مشخصی به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

کلانتری تاکید کرد: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، تسهیلات لازم برای ثبت نام و اعزام دانشجویان را در نظر خواهد گرفت تا برنامه اصلی در مشهد مقدس به صورت متمرکز و با حضور حداکثری دانشجویان دانشگاه آزاد، برگزار شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: امسال حضور زوج‌های جوان دانشجوی دانشگاه آزاد نسبت به سال گذشته، منسجم‌تر و با نظم بیشتری خواهد بود؛ همچنین مراسم بدرقه‌ای در شأن زوج‌های جوان و با ایجاد فضایی نشاط‌آمیز برگزار خواهد شد. تلاش می کنیم امسال ساماندهی، نظم و امکانات بیشتری برای زوج های دانشجو فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044234

وب گردی

وب گردی