«ناوشکن دنا» بهمن ماه به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در بهمن ماه «ناوشکن دنا» به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری که در ستاد فرماندهی نداجا برگزار شد، گفت: ۷ آذر یادآور رشادت و از جان گذشتگی نیرو دریایی در شصت و هفتمین روز بعد از آغاز جنگ تحمیلی است و با عملیات مروارید ناوگان نیروی دریایی عراق که سکو های نفتی عراق از کار افتاد و ارتش عراق تا پایان جنگ نتوانست از دریا استفاده کند.

وی افزود: نیروی دریایی در دفاع مقدس بیش از ده هزار کشتی را اسکورت کرد و تنها ۲۰ فروند آن مورد اصابت قرار گرفت. نیروی دریایی به خوبی توانست نقش خود را در حفظ تجارت دریایی به خوبی ایفا کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه به ماموریت های مختلف نیروی دریایی برای حضور در دریا های آزاد و مبارزه با دزدان دریایی اشاره کرد و گفت: تا کنون ۶۴ ناوگروه را برای دفاع از منافع کشور به آب های آزاد اعزام کرده ایم که با شرایط جدید دریایی سرخ و کانال سوئز در این منطقه نیز حضور یافته و چند کشتی و نفت کش را در چند روز گذشته اسکورت کردیم.

امیر خانزادی در ادامه به ورود عرصه خود کفایی و ساخت ناوشکن ، زیر دریایی و انواع شناورهای سطحی اشاره کرد و گفت: در بهمن ماه «ناوشکن دنا» به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود.

کد خبر: 1044249

وب گردی

وب گردی