نشریات دانشجویی خط فکری جامعه دانشگاهی را ایجاد می‌کنند

مدیر مسئول نشریه سوم خرداد گفت: نشریات دانشجویی نفش بسیار مهمی در ایجاد خط فکری جامعه دانشگاهی دارد، درحالی که هیچ حمایتی از این نهاد مهم نمی شود.

محمد رضا عزیز محمدی مدیر مسئول نشریه سوم خرداد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ماهیت این نشریه اظهار کرد: این نشریه، یک نشریه اجتماعی_سیاسی بوده که به مدت سه سال به صورت مداوم موفق به کسب رتبه اول شده است. لازم به ذکر است موضوعات و مسائل صنفی_ دانشجویی دراین نشریه مورد توجه قرار گرفته و نزدیک به 50 درصد به این موضوع پرداخته شده است.

وی افزود: همچنین بحث انتفاد از سیاست های کلی دانشگاه در مدیریت گذشته و ارتقاع سطح کیفی در مباحث علمی و آموزشی از مواردی بوده که در این نشریه به آن پرداخته شده است.

محمدی با اشاره به این موضوع که فضای رسانه های دانشگاهی، یک فضای جدی است؛ تشریح کرد: اگرچه فضای رسانه های دانشگاهی، یک فضای جدی است ولی برخی از مسائل مانع از فعالیت ما می شود که می توان تحریم، تهدید و تعدیل توسط تیم قبلی در سال های گذشته اشاره کرد. علاوه بر موارد گذشته فضا و امکانات فعالیت در حوزه نشریه، بیشتر در اختیار سیاست گذاران آن است.

مدیر مسئول نشریه سوم خرداد ادامه داد: اما عوض شدن تیم بازهم در بهبود فعالیت ما تأثیر نگذاشته، زیرا تا حدودی سبب کاهش تعداد جوایز، عدم به روز رسانی جوایز و کمبود امکانات برای ما شده است؛ حتی با تصویب آیین نامه های جدید نشریات دانشجویی، تغییری در روند فعالیت ما ایجاد نشده و تا حدودی سبب ضرر ما هم شده است.

وی از راهکارهای بهبود این مسئله خبر داد و گفت: برای حل این بحران باید تخصصی تر در این زمینه فعالیت کرد؛ به این معنا که حتی سیاست گذاران هم در جریان فعالیت مطبوعات قرار بگیرند. در حال حاضر مسائل و مشکلات بسیاری در مسیر فعالیت نشریات قرار دارد که می توان به هزینه های چاپ و کمبود امکانات اشاره کرد.

محمدی ادامه داد: در حوزه چاپ نشریات می توان به این موضوع اشاره کرد که کیفیت چاپ مطالب طی یک سال با تحولاتی رو به رو شده است. به طور مثال طی یک سال گذشته نشریات خود را به صورت رنگی به چاپ می رساندیم ولی درحال حاضر این روند تغییر کرده و نشریات به صورت سیاه و سفید به چاپ می رسد این در حال است که خود مجموعه چاپخانه داشته و عملا این امرهیچ هزینه ای ندارد.

مدیر مسئول نشریه سوم خرداد با بیان این موضوع که هیچ بودجه ای در اختیار نشریات قرار نمی گیرد، تشریح کرد: متأسفانه نشریات دانشجویی از هیچ حمایت مالی برخوردار نیستند و بیشتر این نشریات با هزینه شخصی چاپ و منتشر می شود. مهم ترین درخواست و انتظار ما این است که از نشریات دانشجویی در زمینه مالی و امکانات حمایت شود.

وی تأکید کرد: درحال حاضر نشریات دانشجویی خط فکری جامعه دانشگاهی را ایجاد می کنند در حالی که هیچ حمایتی از این نهاد مهم نمی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044265

وب گردی

وب گردی