موانع سرراه تولیدِ شرکت‌های دانش بنیان برداشته شود

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان تامین قطعات، نوسانات ارزی و نبود سرمایه اولیه را از مشکلات کلیدی بر سرراه تولید این شرکت‌ها عنوان کرد و گفت: دولت باید شرایطی را برای ایجاد رقابت سالم و رونق بازار تولیدی فراهم کند.

محمدعلی ملایی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه فنی و مهندسی فناوری‌های هوشمند در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در رابطه با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه علم و فناوری اظهار کرد: قرن بیست و یکم، عصر پیشرفت‌های شگرف علوم و فناوری‌های مختلف است و اکثر کشورها به ویژه در جغرافیای جهان در حال توسعه، برنامه‌ریزی گسترده‌ای را برای دستیابی به دانش و فناوری آغاز کرده و در این بین ایران نیز پیشرفت‌های چشمگیری را در عرصه‌های گوناگون کسب کرده است.

وی تصریح کرد: این شرکت‌ دانش بنیان در سال 1394 در شهرک علمی و تحقیقاتی دانشگاه صنعتی اصفهان و با هدف طراحی، ساخت، تولید و تامین اقلام، تجهیزات و سامانه‌های الکترونیک صنعتی تاسیس شد. این شرکت تا کنون توانسته درحوزه الکترونیک و قدرت، ارتقا قطعات الکترومکانیکی به قطعات الکترونیکی، بازرگانی قطعات و تجهیزات، خدمات مشاوره، طراحی سامانه‌های هوایی و همچنین ساخت و تولید اقلام مورد نیاز شرکت نفت و گاز ایران با محصولات خارجی هم رده خود رقابت کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، رعایت استانداردهای مورد نیاز هر حوزه فعالیت، استفاده از تکنولوژی روز دنیا، انجام پروسه‌های صحه گذاری بر طراحی و تولید و در کل اهمیت به امر مهم کیفیت محصول را از مباحث کلیدی این شرکت دانش بنیان عنوان کرد.

وی از تولید بردهای الکترونیکی سیستم‌های خنک کننده و نیز تسترهای صنعتی در این شرکت خبر داد و گفت: هم اکنون بالای 100 برد قطعات جاروبرقی تولید شده است و در نظر داریم که به منظور توسعه و ارتقای کیفیت تولیدات بازارهای هدف را برای صادرات شناسایی کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تامین قطعات و بحث نوسانات ارزی و نبود سرمایه اولیه را از جمله مشکلات کلیدی بر سرراه تولید این شرکت عنوان کرد و افزود: دولت باید شرایطی را برای ایجاد رقابت سالم و رونق بازار تولیدی فراهم کند تا شرکت‌های تولیدی بتوانند با توجه به نیاز بازار کالاهای مورد نیاز را تولید کنند.

ملایی، همچنین جلوگیری از خروج منابع مالی از کشور، کسب دانش فنی و بومی‌سازی تکنولوژی‌های در دسترس، اجرای قراردادهای طراحی و ساخت و تجهیز و راه اندازی و ایجاد بسترهای کارآفرینی و رشد را از اهداف اجرای طرح‌های کلیدی در این شرکت عنوان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044275

وب گردی

وب گردی