بیانیه خوانی تشکل‌های دانشجویی مُسَکِنی ضعیف برای جامعه است

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان ایلام گفت: بیانیه خوانی تشکل های دانشجویی پس از اتفاقات مهم، مانند مسکنی ضعیف برای جامعه است.

سیدرضا عبداللهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تحولات جنبش دانشجویی طی چند سال اخیر گفت: فعالان دانشجویی در دوران دولت روحانی دچار افول شده‌اند زیرا بیشتر درگیر مسائل داخلی شده تا به آرمان‌های جهان اسلام بپردازند. تشکل‌های دانشجویی اکنون به نوعی سردرگمی مبتلا شده و اولویت خاصی برای پیشبرد اهدافش ندارد.

وی با اشاره به اینکه سطح پایین دغدغه‌ها منجر به کاهش کیفیت فعالیت‌ تشکل‌های دانشجویی شده اظهار کرد: جنبش دانشجویی در جریانات اخیر واکنش های خوبی داشتند از این رو نسبت به معایب خود آگاه شده و برای رفعشان تلاش کردند.

عبداللهی با تاکید بر اینکه دانشجو موذن جامعه است، اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی با توجه به رسالت آگاهی بخشی که دارند باید در سال‌های آینده به حد ایده آل و تاثیرگذاری خود برسند.

وی درباره دلایل پویا نبودن تشکل‌های دانشجویی گفت: عدم همکاری معاونت فرهنگی، نگاه سیاست زده، اجازه ندادن برای نقد و پاسخگو نبودن مسئولان منجر به کاهش جنب و جوش تشکل‌های دانشجویی شده است. تشکل‌های دانشجویی به جای فعالیت‌های خود در راهروهای دانشگاه درگیر تامین بودجه و کارهای پیش پا افتاده است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان ایلام در ادامه افزود: این دلایل عدم پویایی تشکل‌های دانشجویی را توجیح نمی کند اما عوامل مهمی برای این موضوع محسوب می‌شوند.

به گفته عبداللهی دانشجویان با توجه به امکانات موجود، توانایی واسط شدن بین مردم و مسئولان را دارند زیرا مردم از نداشتن بلندگویی برای فریاد زدن ناراضی هستند. البته صدا و سیما و دولت ساز و کار مناسبی نیز برای تجمع و شنیده شدن صدای ملت ندارند.

وی با اشاره به اینکه مردم بغض فروخورده‌ای دارند، گفت: دانشجو از متن جامع بوده و توانایی رساندن صدای مردم به گوش مسئولان را دارند. مشکلات داخلی و سدگذاری‌های مسئولان منجر به پویا نشدن تشکل‌های دانشجویی شده است. آفت اصلی کم کار بودن تشکل‌های دانشجویی، مسئول نبودن نیروها و اولویت نداشتن در برنامه‌ها است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان ایلام با تاکید بر سردرگم بودن تشکل‌های دانشجویی و نداشتن برنامه‌ای بلند مدت برای فعالیت‌های خود گفت: مدیریت بحران تنها کار جنبش دانشجویی و مسئولان برای مواقع خاصی در کشور است زیرا از قبل برای مدیریت اینگونه رویدادها طرحی ندارند.

عبداللهی با تاکید بر بیانات رهبر انقلاب مبنی بر آماده بودن برای شرایط سخت در کشور خاطر نشان کرد: تشکل‌های دانشجویی و مسئولان در سطح کلان برای فتنه برنامه‌ای ندیده بودند که همین امر منجر به قطعی اینترنت چند روزه در کشور شد.

به گفته دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان ایلام تشکل‌های دانشجویی با بیانه‌خوانی بعد از اتفاقات مانند مسکنی ضعیف برای جامعه هستند.

وی در پایان گفت: تشکل‌های دانشجویی هنگام فتنه باید ضابط خوبی بین مردم و مسئولان باشند تا کشور دچار بحران نشود از این رو باید برای مواقع بحرانی برنامه‌ای مشخص داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044285

وب گردی

وب گردی