از دعوت روحانی به دانشگاه تهران برای پاسخ‌گویی به عملکردش تا محکومیت اغتشاشگران توسط جریان دانشجویی

«برگزاری نشست بایدهای بنزین دولتی، دعوت از روحانی برای حضور در دانشگاه تهران، تجمع دانشجویان در محکومیت اغتشاشات اخیر کشور» از جمله مهم‌ترین عناوین تشکل‌های دانشجویی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اخبار تشکل‌های دانشجویی در هفته‌ای که گذشت از تاریخ 2 تا 7 آذرماه، شامل بیانیه، نامه، مصاحبه، تجمع و غیره است که در بسته خبری با عنوان یک هفته با تشکل‌های دانشجویی توسط گروه دانشگاه ایسکانیوز منتشر می‌شود.

از جمله مهم‌ترین عناوین این بسته خبری می‌توان به «برگزاری نشست بایدهای بنزین دولتی، دعوت از روحانی برای حضور در دانشگاه تهران، تجمع دانشجویان در محکومیت اغتشاشات اخیر کشور» اشاره کرد.

دولت به نامناسب‌ترین شکل ممکن، بنزین را سهمیه‌بندی کرد/ یارانه نقدی برای آینده اقتصادی کشور آسیب‌زاست

به نظر می‌رسد دولت و مجلس شورای اسلامی به این نتیجه رسیده‌اند که باید چارچوبی برای مصرف بنزین مشخص در نظر بگیرند تا در راستای مدیریت مصرف بنزین گام‌هایی برداشته شود؛ اما از آنجایی که این چارچوب به ناچار منجر به افزایش قیمت بنزین شده است، اگر این طرح به درستی اجرایی نشود تبعات احتمالی همچون افزایش تورم را برای اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت. درباره طرح سهمیه‌بندی بنزین و اجرای آن توسط دولت به عنوان قوه مجریه نظرات متفاوتی وجود دارد.

در راستای بررسی ابعاد مختلف این موضوع، نشست تخصصی «بایدهای اجرای طرح بنزین دولتی» در تحریریه باشگاه خبرنگاران دانشجوی ایران (ایسکانیوز) برگزار شد.

علی مظفری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم و تحقیقات در این نشست گفت: شورای تبیین مواضع حوزه علوم و تحقیقات با اصل موضوع سهمیه‌بندی بنزین موافق است؛ اما به نحوه و شیوه اجرای آن نقدهایی وارد می‌داند. دولت به نامناسب‌ترین شکل ممکن، طرح سهیمه‌بندی و گرانی بنزین را اجرایی کرد. از دولت و در راس امور، شخص رئیس جمهور، این انتظار وجود داشت که بهتر از دولت قبلی طرح سهمیه‌بندی بنزین در جامعه را اجرایی کند؛ دولتی که سیاست‌های خود را در انتخابات و نحوه جمع‌آوری آرا، در نفی دولت‌مردان قبلی خلاصه کرده بود.

وی ادامه داد: طرح سهمیه‌بندی سوخت‌های حامل در دولت‌ نهم و دهم به مرحله اجرا رسید؛ اما توسط دولت‌مردان فعلی لغو شد. اکنون سوال این است که اگر طرح سهمیه‌بندی بنزین و کارت سوخت مناسب بود، چرا لغو شد؟ روحانی بیشتر طرح‌های دولت‌های احمدی‌نژاد را لغو کرد و مورد نقد قرار داد؛ از جمله این طرح‌ها می‌توان به مسکن مهر و سهمیه‌بندی بنزین اشاره کرد؛ اما روحانی همان طرح‌هایی که نسبت به آنها نقد داشت را دوباره اجرایی کرد.

مظفری با بیان اینکه مردم و دانشجویان انتظار داشتند این طرح‌ها اگر قرار است دوباره در کشور اجرایی شود، نسبت به گذشته بهتر و کارشناسی‌تر باشد، گفت: احمدی‌نژاد از زمانی که موضوع سهمیه‌بندی بنزین را مطرح کرد، تا زمان قانونی کردن این طرح، چهار ماه برای کارشناسی و گرفتن نظرات مختلف مردم، کارشناسان و مسئولان زمان گذاشت. این اقدام باعث شد طرح سهمیه‌بندی بنزین و کارت سوخت از سوی مردم مورد پذیرش قرار گیرد.

دوره کوثرانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل برگزار می‌شود

الناز گازرانی مسئول واحد خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: سومین دوره کوثرانه با هدف تبیین نظام مسائل حوزه زنان، تربیت نیرو و کادر سازی مناسب در این حوزه ۶ تا ۸ آذر در دانشگاه شاهد برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: سومین دوره کوثرانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل در سه گام مسئله شناسی، پاسخ غیر بومی به مسائل دختران و پاسخ حقیقی گفتمان ما و انقلاب به این مسائل برنامه‌ریزی شده است.

این فعال دانشجویی بیان کرد: در حال حاضر نیازها و مسائل دختران به اشتباه تفسیر شده است؛ یعنی دختران درگیر مسائلی شده‌اند که نه‌تنها حقیقی نیستند بلکه هنوز پاسخی ندارند.

دومین مجمع عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار می‌شود

دومین مجمع عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان هفتم و هشتم آذرماه در محل دفتر مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و عباس توانگر قائم مقام خبرگزاری فارس در دومین مجمع عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان حضور دارند.

همچنین میزگرد بررسی مسائل اقتصادی و سیاسی کشور، با حضور درخشان و سهلانی از اعضای هیئت موسس اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، علی ساعی رئیس دانشگاه سوره و کریمان مجد مشاور خانواده در حوزه مسائل فرهنگی برگزار می‌شود.

دعوت از روحانی برای حضور در دانشگاه/ دانشجویان سوالات اساسی نسبت به عملکرد دولت دارند

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در نامه‌ای از حسن روحانی رئیس جمهور برای حضور در دانشگاه تهران برای پاسخگویی به سوالات دانشجویان دعوت کرد.

در نامه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران خطاب به روحانی آمده است: بی‌تدبیری‌های صورت گرفته در گران کردن بنزین و خسارت‌های سنگین ناشی از این بی‌تدبیری‌ها، عدم نظارت بر بازار مسکن و نقش انفعالی دولت در این زمینه، واگذاری بدون برنامه و نظارت شرکت‌های بزرگ صنعتی به بخش خصوصی که حقوق کارگران را ضایع و بخش‌هایی مهم از صنعت را از کار انداخته است، سستی و کوتاهی در حمایت از تولیدکنندگان داخل و ایجاد رونق در فضای تولید که منجر به تمایل سرمایه‌دار به سرمایه گذاری بر واردات و یا بازارهای مسکن، ارز، سکه، خودرو و امثال اینها شده است، همه از سوالات دانشجویان است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: پس از گذشت ۷۰ ماه از ریاست جمهوری باید پاسخگو باشید. برای حل مشکلات و چالش‌ها از دانشگاه کمک بگیرید. راه‌های حل مسائل کشور در دست نخبگان دانشگاهی است. ما دانشجویان دانشگاه تهران خواستار حضور شما در دانشگاه تهران و پاسخ دادن به انبوه سوالات اساتید و دانشجویان هستیم. روحانی در دانشگاه تهران حضور یابد و پاسخگوی عملکرد هشت ماهه خود در زمینه رونق تولید باشد.

بسیج دانشجویی پرچم‌دار فعالیت در دانشگاه‌های کشور است

مجموعه بسیج دانشجویی با فرمان مستقیم امام خمینی(ره) در آذر سال 67 در دانشگاه‌های سراسر کشور با هدف ترویج آرمان‌های انقلاب در دانشگاه‌ها ایجاد شد، 2 آذرماه سالروز تاسیس بسیج دانشجویی در تقویم نام گذاری شده است.

امیر وجدانی‌نیا معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور در گفت‌وگو با ایسکانیوز با بیان اینکه آزادگی در فعالیت‌های جنبش دانشجویی باید حفظ شود، گفت: امام خمینی(ره) برحفظ استقلال جنبش دانشجویی و زنده نگه‌داشتن شعار نه شرقی و نه غربی تاکید داشتند. در حال حاضر در زمینه نقش دانشجویان، تشکل‌های انقلابی و فعالیت‌های اجتماعی آنان در فضای جامعه، نظرهای متفاوتی وجود دارد و شاید بعضاً در برخی برهه‌های این جنبش به بی‌راه رفته باشد.

وجدانی‌نیا عنوان کرد: دانشجویانی که در دانشگاه‌ها در قالب تشکل‌های دانشجویی فعالیت ‌می‌کنند، متاسفانه در شرایط کنونی مورد حمایت مالی و معنوی مسئولان دانشگاهی قرار نمی‌گیرند.

دانشجویان در محکومیت اقدامات اغتشاشگران تجمع می‌کنند

جمعی از دانشجویان، مردم، نمایندگان اصناف و طلاب در محکومیت اغتشاش‌گران در حوادث اخیر کشور سوم آذرماه در مسجد المهدی(عج) تجمع اعتراضی برگزار کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044287

وب گردی

وب گردی