تاثیر شغل بر سلامت قلب زنان

عوامل مختلفی بر سلامت قلب انسان تاثیر‌گذار است و دانشمندان حوزه سلامت به آن‌ها پرداخته‌اند. در این میان به عاملی مانند شغل توجه کمتری شده است که در ادامه به ارائه آمارهایی در این مورد می‌پردازیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، احتمالاً برخی مشاغل نسبت به سایرین تأثیری منفی بر سلامت قلب زنان خواهند داشت که در این گزارش به بررسی نتایج تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، می‌پردازیم.

مشکلات قلبی خصوصاً در میان جمعیت مسن یک مسئله بهداشتی گسترده است. در حالی که محققان می‌دانند چندین عامل در شیوه‌های زندگی (از جمله رژیم غذایی ناسالم، عدم فعالیت بدنی و سیگار کشیدن)، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهند، عامل خطرناک دیگری نیز وجود دارد که به اندازه لازم به آن توجه نمی‌شود.

مطالعات اخیر نشان داد که می توان شغل اشخاص را با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی یا سایر مشکلات قلبی و عروقی پیوند داد.

به عنوان مثال، مطالعه‌ای که محققان روی یک گروه در ژاپن انجام دادند، نشان داد افراد در سمت‌های مدیریتی، صرف نظر از صنعت، بیشتر با خطر بیماری قلبی روبرو هستند.

در جلسات علمی انجمن قلب آمریکا(AHA) در سال جاری که بین 16 تا 18 نوامبر در فیلادلفیا پنسیلوانیا برگزار شد، «بادی نریگگو» و همکارانش از دانشگاه درکسل تحقیقاتی ارائه دادند که به شواهدی مبنی بر وجود ارتباط انواع خاصی از مشاغل با بیماری قلبی اشاره دارد.

دانشمندان طی مطالعات خود نشان دادند که برخی مشاغل با ریسک بیشتری در مورد ابتلا به بیماری‌های قلبی رو‌به‌رو هستند.

ممکن است مددکاران اجتماعی با بالاترین ریسک روبرو شوند

محققان به دنبال ارتباط احتمالی بین وضعیت سلامت قلب و مشاغل مختلف بودند و طی آن یک گروه 65 هزار نفره زن یائسه که میانگین سنی آنها 63 سال بود را بررسی کردند. این تیم از طریق مطالعه داده‌های «Women's Health Initiative » به اطلاعات این شرکت کنندگان دسترسی پیدا کرد.

محققان به عنوان بخشی از تحقیقات خود بر اساس اندازه گیری‌های سلامت قلبی عروقی AHA، شرکت کنندگان را طبقه بندی کردند.

این معیارها به عوامل شیوه زندگی مانند وضعیت سیگار کشیدن، وزن، فعالیت بدنی، تغذیه و همچنین عوامل خطرزا از جمله کلسترول، فشار خون و قند خون ناشتا نگاه می کنند. تیم تحقیق همچنین 20 مورد شایع در بین شرکت کنندگان را در نظر گرفت.

محققان خاطرنشان کردند که تقریباً 13درصد از خانم‌ها در گروه مورد مطالعه از نظر سلامت قلب و عروق ضعیف بودند. آنها همچنین ارتباطی بین مشاغل خاص و افزایش خطر ابتلا به مشکلات قلبی در این افراد پیدا کردند.

به طور خاص، زنانی که مشاغل اجتماعی داشتند نسبت به سایر مشاغل 36درصد بیشتر مشکلات سلامت قلب را تجربه می کردند و صندوق داران کارهای خرده فروشی نیز 33درصد بیشتر دارای مشکلات قلبی و عروقی بودند. پرستاران و روانپزشکان تا 16درصد بیشتر احتمال ابتلا به این بیماری را داشتند.

تیم محققان برخی مشاغل دارای ریسک پایین‌تر مشکلات قلبی را نیز بررسی کردند و طی آن کارگزاران املاک و مستغلات و فروشندگان زن در مقایسه با دیگران 24درصد کمتر دارای این ریسک بودند در حالی که دستیاران اداری 11درصد خطر ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی داشتند.

پزشکان با استفاده از یافته‌های کنونی می‌توانند هنگام درمان و درنظر گرفتن ریسک در بیماران قلبی و عروقی مشاغل آنان را نیز در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044292

وب گردی

وب گردی