۲ کیت پزشکی ایرانی به زودی وارد بازار می شود

محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید کیت‌هایی شدند که بعد از اخذ مجوزها به زودی روانه بازار می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تست الایزا (ELISA test) روشی عمومی در بیوشیمی غربالگری است. تست الیزا به عنوان یک آزمایش استاندارد برای کشف ویروس در خون کاربرد دارد و استانداردی جهانی برای استفاده در بیمارستان‌ها٬ بانک خون و سازمان‌های انتقال خون است.

کیت‌های سنجش الایزا (ELISA) به صورت گسترده و با ارزبری بالا همچنان وارد کشور می‌شود. با این حال یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی توانسته با بکارگیری توان محققان کشور و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا به دانش تولید این کیت‌ها دست یابد و تا حدودی از میزان وابستگی خارجی به این محصول پرکاربرد بکاهد.

علیرضا روزبهانی مدیرعامل این شرکت گفت: محققان این شرکت تا به امروز توانسته‌اند حدود ۱۶ محصول مختلف را تولید و روانه بازار کنند؛ همچنین ۲ محصول جدید را تولید و اکنون در انتظار کسب مجوزهای لازم توسط وزارت بهداشت برای تولید انبوه و عرضه به بازار است.

روزبهانی درباره یکی از محصولات تولیدی این شرکت گفت: با توجه به این که کمبود ویتامین D در افراد جامعه ایران به تعداد زیادی وجود دارد این شرکت با تشخیص این نیاز تلاش خود را به کار گرفت و توانست به تولید کیت سنجش ویتامین D دست یابد و بخش زیادی از نیاز جامعه پزشکی را برطرف سازد.

وی ادامه داد:‌ پیشتر این کیت‌ها از خارج تهیه و به کشور وارد می‌شد و درپی آن مبالغ زیادی ارز از کشور خارج می‌شد که خوشبختانه با تولید این محصولات توسط این شرکت و چند شرکت داخلی دیگر کشور از واردات گسترده آن بی نیاز شده است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان، درباره ۲ محصول جدید شرکت که اخیرا تولید شده است گفت: کیت سنجش ویتامین B ۱۲ و کیت سنجش آنتی‌ژن AMH ، ۲محصول جدید این شرکت تا پیش از پایان سال به تولید انبوه و روانه بازار خواهد شد.

وی همچنین گفت: این شرکت توانسته برخی محصولات خود را به کشور جمهوری آذربایجان صادر کند.

روزبهانی درباره رقبای خارجی که در زمینه تولید این محصولات فعالیت دارند گفت: در زمینه تولید کیت الایزا (ELISA) در منطقه رقیب جدی وجود ندارد و اکثر تولیدکنندگان مطرح دنیا از کشورهایی اروپایی و آمریکا هستند.

وی درباره کیفیت کیت‌های ساخته شده توسط این شرکت گفت: محصولات تولیدی شرکت با نمونه مشابه خارجی برابری می‌کند و در برخی موارد حتی از آنها نیز بهتر است.

روزبهانی از میزان اشتغال‌زایی که در این شرکت ایجاد شده گفت: در این مجموعه برای ۴۰ دانش‌آموخته دانشگاهی در رشته‌های علوم آزمایشگاهی، ویروس‌شناسی، ایمنی‌شناسی و رشته‌های مرتبط اشتغالزایی ایجاد شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044295

وب گردی

وب گردی