شدت گرفتن کشتار پرندگان در فریدونکنار در آخرین روزهای ماه قمری

فعالان محیط زیست می‌گویند بارش‌های چند روز گذشته و قرار گرفتن در آخرین روزهای ماه قمری که نتیجه آن کوچکتر شدن هلال ماه و تاریک شدن آسمان است شرایط را برای کشتار انبوه پرندگان فراهم کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عکس‌هایی که روز گذشته ۵ آذر ۹۸ از بازار غیر قانونی پرنده فروشان در فریدونکنار تهیه شده، از وجود لاشه‌های بی‌شمار پرندگان در این بازار خبر می‌دهد. بارش‌های چند روز گذشته در شمال کشور و قرار گرفتن در آخرین روزهای ماه قمری که نتیجه آن کوچکتر شدن هلال ماه و تاریک شدن آسمان است، این‌روزها همه چیز را برای قتل عام پرندگان در دامگاه‌های فریدونکنار و شهرها و استان‌های مجاور مهیا کرده تا کشتار پرندگان در شهرهای شمالی کشور به روزهای اوج خود برسد.

فروش روزانه پرنده حرام گوشت

زهرا ترابی گل سفیدی دبیر حقوقی ستاد مردمی دفاع از حقوق حیوانات می‌گوید آخرین پیگیری‌های این ستاد از معاونت دادستانی کل کشور منجر به تشکیل جلسه‌ای با کارشناس پرونده و تقدیم نزدیک به ۵۰ صفحه عکس، گزارش مستندات و فیلم شده است.

حال آن‌که متأسفانه از شهریور ماه امسال که این ستاد تقاضای ورود معاون دادستان کل در حقوق عامه را داشته تاکنون، تغییری در روند کشتار حاصل نشده است و اداره کل محیط زیست استان مازندران با مدیریت ابراهیمی کارنامی، با توجیه وجود موانع ایجاد شده، همچون حمایت کامل مسئولان محلی از جمله فرماندار و نماینده فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی، به جای پرداختن به وظیفه ذاتی و سازمانی خود یعنی حفاظت و اجرای وظایف قانونی، در جایگاه تنها متولی پاسداشت حیات وحش، مستمرا اهمال و کم کاری ها را توجیه کرده است و در سایه مماشات، نادیده انگاری و انفعال غیر قابل قبول این سازمان، دامگاه‌داران نیز گستاخانه به نسل کشی پرندگان ادامه می‌دهند.

حتی ورود طیبه سیاوشی نماینده تهران، به مسأله کشتار پرندگان از هفته گذشته، و درخواست وی از دادستان مازندران مبنی بر خاتمه کشتارها با وجود روحیه محیط زیستی که فعالان محیط زیست از قاضی حسینی دادستان استان مازندران سراغ دارند، تا کنون نتوانسته است منجر به اقدامی عملی در این خصوص شود.

اکنون باید دید معاونت دادستان کل در حقوق عامه که از چند سال قبل در روند این کشتار غیر قانونی قرار گرفته و جلسات متعددی البته با نتایج نامعلوم و ناملموس با مسئولان محلی برگزار کرده است، این‌بار چگونه با این پرونده برخورد خواهد کرد.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1044303

وب گردی

وب گردی