حمایت از پایان نامه‌های دانشجویان درحل چالش های زیست محیطی استان هرمزگان/ راه اندازی رشته‌های ارشد و دکترای مرتبط با محیط زیست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تاکید بر توسعه همکاری و تعامل سازنده دانشگاه با محیط زیست گفت: حمایت ویژه از پایان نامه های محیط زیستی در حل چالش های زیست محیطی به ویژه در حوزه دریایی در استان هرمزگان راهگشاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از واحد بندرعباس، احسان کامرانی در دیدار خود با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی پیشرو در حفظ محیط زیست یاد کرد و افزود: مسئله محیط زیست یکی از اولویت های علمی و پژوهشی این دانشگاه ست که با جدیت آن را دنبال می کند.

وی عنوان کرد: حرکت همگام و همسو این دانشگاه با اداره حفاظت محیط زیست استان بیانگر مسئولیت پذیری این مجموعه دانشگاهی در تحقق بخشیدن اهداف ترسیم شده و شاخص کلیدی پایداری زیست محیطی در این استان است.

این مسئول توسعه و ارتقاء همکاری های علمی و فنی بادانشگاهها و موسسات پژوهشی را خواستار شد و اظهار کرد: بهره گیری از وجود اساتید متخصص و صاحب نظر در حوزه های مختلف و نیزبا استفاده ازدانشجویان جوان، پرانرژی و با استعداد این مجموعه می توان گام های بسیارموثری درجهت حل چالش های زیست محیطی استان برداشت.

رئیس بسیج اساتید استان هرمزگان با اعلام رضایتمندی خود از عملکرد محیط زیست استان گفت: تغییر و تحول در حوزه محیط زیست استان کاملا مشهود بوده که امید است تا با همکاری و مشارکت نهاد های علمی و گروههای مردم نهاد در جهت پیاده سازی هرچه بهتربرنامه های زیست محیطی ادامه پیدا کند.

احسان کامرانی از راه اندازی رشته های ارشد و دکترای مرتبط با محیط زیست در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در آینده نزدیک خبر داد و گفت: رشته های طراحی صنعتی، ایمنی صنعتی و HSE از رشته هایی است که این دانشگاه پس از اخذ مجوز و تصویب آن در این واحد راه اندازی و دانشجو می پذیرد.

در ادامه این دیدار مدیر کل محیط زیست استان هرمزگان با تشریح عملکرد و اقدامات این اداره در راستای حفظ محیط زیست در حوزه های مختلف گفت: افزایش کیفیت محیط زیست و توسعه منطقه ای بر مبنای شاخص های زیست محیطی از رسالت مهم این اداره در استان است.

حبیب مسیحی تازیانی تعامل و همکاری دو جانبه بین دانشگاه و اداره کل حفاظت محیط زیست را خواستار شد و افزود: دانشگاه با ظرفیت های علمی و امکانات خود می تواند این اداره را در رسیدن به اهداف خود یاری رساند.

وی با بیان اینکه بنده معتقدم مشکلات صنایع باید از دروازه دانشگاه رد شود اظهار کرد: حل مشکلات و چالش ها باید علمی حل شود و دانشگاه به عنوان مرکز تحول جامعه باید در این راه همگام و هم سو باشد.

به گزارش در این دیدار مازیار یحیوی رئیس شورای تخصصی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز گزارشی از رشته های مرتبط با محیط زیست این دانشگاه به حاضرین ارائه داد.

کد خبر: 1044309

وب گردی

وب گردی