دو استاد دانشگاه امیرکبیر در جمع پراستنادترین پژوهشگران دنیا

بر اساس انتشار فهرست نهایی پژوهشگران پراستناد دنیا در سال ۲۰۱۹، دو استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بین پراستنادترین پژوهشگران برتر دنیا قرار گرفتند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، شرکت کلاریویت آنالتیکز (ISI) هرساله به معرفی پراستنادترین پژوهشگران دنیا (Highly Cited Researchers) می‌پردازد. این فهرست شامل گروهی از پژوهشگران علوم و علوم اجتماعی می‌شود که در طول یک دهه گذشته، با انتشار مقالاتشان توانسته‌اند بیشترین تعداد استنادها را دریافت کنند.

پژوهشگران بر اساس فعالیت‌شان در ۲۱ رشته موضوعی انتخاب شده‌اند. همچنین پژوهشگرانی که در چند رشته به‌صورت هم‌زمان (Cross-Field) فعالیت می‌کردند نیز تحت یک رشته جداگانه طبقه‌بندی‌شده‌اند.

مهدی دهقان عضو هیئت علمی دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ به عنوان برترین محقق و پژوهشگر پراستناد دنیا شناخته شده بود.

وی در سال ۹۷ و ۹۸ نیز به عنوان یکی از سرآمدان علمی کشور معرفی شده بود. این استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارای ۵۷۲ مقاله آی‌اس‌آی است که دارای بیشترین تعداد تألیف مقالات ISI در رشته ریاضی است.

سجاد جعفری، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خود را نیز در رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تحصیل کرده است.

وی از بهمن ماه ۱۳۹۱ به عنوان عضو هیئت علمی در دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر مشغول به فعالیت است. زمینه‌های تحقیقاتی مورد علاقه وی بهینه‌سازی، بازشناسی الگو به‌ویژه آشوب و دینامیک‌های غیرخطی است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر همکاری‌های بین‌المللی گسترده با استادان برجسته و شناخته شده در زمینه کاری خود دارد که از تحقیقات وی تاکنون ۲۱۲ مقاله ISI پذیرفته و چاپ شده است؛ (از جمله یک مقاله در ژورنال معتبر Physics Reports با IF = ۲۸) که این مقالات پنج هزار و ۴۹۴ ارجاع دریافت کرده‌اند. همچنین این استاد بیش از ۱۵۰ مقاله در ژورنال‌های بین‌المللی داوری کرده است. وی هم‌اکنون در دو مجله معتبر IJBC و AEU عضو هیئت دبیران است.

همچنین وی مجری طرح پژوهشی «طراحی و تحلیل سیستم‌های آشوب‌گونه با جاذب‌های پنهان در سیستم‌های زیستی» در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044341

وب گردی

وب گردی