محاکمه عامل جنایت خانوادگی خیابان نبردجنوبی

 عامل جنایت خانوادگی در خیابان نبرد جنوبی صبح امروز در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ۲۵ مهرماه سال گذشته بود که مرد ۴۸ ساله‌ای همراه با برادر بزرگترش به کلانتری ۱۳۲ نبرد رفت و پرده از یک جنایت خونین برداشت.

جنایت خانوادگی در خیابان نبرد جنوبی

مرد ۴۸ ساله، در اقدامی هولناک در شامگاه روز ۲۴ مهرماه و در خیابان نبرد جنوبی تهران، بعد از دادن شیرموز مسموم به دو دختر جوانش و پدر و مادرزن سابقش، آن‌ها را نیمه بیهوش کرد و در حالی که همه آن‌ها در خواب بودند، آن‌ها را به قتل رساند.

پس از گذشت بیش از یک سال از این جنایت وحشتناک، صبح امروز جلسه رسیدگی به اتهامات این متهم، در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران با حضور هیئت قضایی، نماینده دادستان، اولیای دم و وکیل مدافع آن‌ها و متهم و وکلای مدافع وی، به ریاست قاضی قربان زاده برگزار شد.

قاضی قربان‌زاده در ابتدای این جلسه ضمن تفهیم مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آیین دادرسی کیفری به طرفین از حضار خواست تا سخنی خلاف وجدان، واقعیت، قانون، ادب و نزاکت بیان نکنند.

قاضی قربان‌زاده در ادامه از نماینده دادستان خواست تا کیفرخواست صادره را قرائت کند.

نماینده دادستان ضمن قرائت و تشریح کیفرخواست گف: متهم این پرونده به چهار فقره مباشرت در قتل عمد دختران و پدرزن و مادرزن سابق خود و همچنین ایراد صدمه بدنی عمدی غیرمنتهی به فوت نسبت به سه نفر از مقتولان متهم است.

وی با اشاره به اظهارات اخذ شده از برادر متهم عنوان کرد: برادر متهم در اظهارات خود گفته است که برادرش (متهم) طی تماس تلفنی به وی اعلام کرده است پدرزن، مادرزن و دختران خود را کشته است.

نماینده دادستان با اشاره به گزارش پزشکی قانونی در خصوص نحوه مرگ مقتولان گفت: بر اساس گزارش پزشکی قانونی علت فوت، شوک ناشی از خونریزی ناشی از بریدگی نسوج نرم گردن با جسم برنده و تیز بوده است.

وی با اشاره به منفی بودن جواب آزمایش مواد مخدر، روان‌گردان و مشروبات الکلی از متهم گفت: در محل جنایت خشاب خالی آمپول خواب‌آور نیز کشف شده است.

نماینده دادستان پس از قرائت کیفرخواست از محضر دادگاه تقاضای رسیدگی به این پرونده را مطالبه کرد.

تقاضای اولیای دم از دادگاه

در ادامه جلسه دادگاه، قاضی قربان‌زاده از همسرسابق متهم خواست تا در جایگاه قرار گیرد و خواسته خود را شرح دهد.

قاضی قربان‌زاده خطاب به وی گفت: با توجه به اینکه شما، ولی دم انحصاری دختران‌تان و همچنین، ولی دم دو مقتول دیگر هستید شکایت و تقاضای خود را بیان کنید.

همسرسابق متهم عنوان کرد: در خصوص پدرم خواستار اشد مجازات و برای دو دختر و مادرم تقاضای دیه دارم.

در ادامه سه تن دیگر از اولیای دم مادرزن و پدرزن سابق متهم شکایت خود را عنوان کردند و در خصوص پدر خود خواستار قصاص و برای مادر خود خواستار دیه شدند.

قاضی قربان‌زاده در ادامه خطاب به اولیای دم گفت: با توجه به اینکه عدول از حق قصاص و مطالبه دیه منوط بر موافقت متهم است برای آنکه حقی از شما تضییع نشود بگویید که آیا در مواردی که دیه مطالبه نمودید با انصراف از حق قصاص بوده یا مشروط بر اینکه متهم پرداخت دیه را قبول نکرد حق قصاص با قوت خود باقی باشد و متهم را قصاص می‌کنید؟

اولیای دم نیز در پاسخ گفتند: می‌خواهیم قصاص به قوت خود در صورت عدم پذیرش متهم باقی باشد.

در این بخش از جلسه دادگاه وکیل اولیای دم دفاعیات خود را در قالب لایحه به دادگاه ارائه داد.

رئیس شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران در ادامه از متهم خواست تا در جایگاه قرار گیرد و خود را معرفی کند.

متهم ضمن قرارگیری در جایگاه گفت: من متولد سال ۱۳۵۰ و در کار خرید و فروش خودرو و مشارکت در ساخت و ساز ساختمان، متاهل، دارای مدرک سیکل و فاقد سابقه کیفری هستم.

متهم: هیچ یک از اتهامات را قبول ندارم.

قاضی قربان‌زاده ضمن تفهیم اتهام به متهم اظهار کرد: حسب کیفرخواست قرائت شده و احصا دلایل، شما متهم به مباشرت در چهار فقره قتل عمد در تاریخ ۲۴ مهر ماه ۹۷ هستید که شامل قتل دو دخترتان و مادرزن و پدرزن سابق‌تان و ایراد صدمه عمدی غیرمنتهی به فوت نسبت به سه نفر از مقتولان می‌شود؛ آیا این اتهام را قبول دارید؟

متهم ضمن رد اتهامات وارده گفت: هیچ یک از اتهامات را قبول ندارم.

رئیس دادگاه خطاب به متهم گفت: در صورت اثبات جرم و انتساب آن به شما آیا حاضر به پرداخت دیه به اولیای دم هستید؟

متهم در پاسخ گفت: خیر، حاضر نیستم دیه پرداخت کنم.

قاضی قربان‌زاده در ادامه عنوان کرد: پس از ارتکاب قتل توسط شما و تماس با برادرتان به اتفاق وی در روز بعد از جنایت ساعت ۱۸ مورخ ۲۵ مهر ماه سال ۹۷ به کلانتری مراجعه کردید و علت مراجعه، ارتکاب چهار فقره قتل توسط شما عنوان شده است.

وی تصریح کرد: انکار شما در این مرحله چیزی را به نفع شما تغییر نمی‌دهد.

متهم مدعی شد: من زمانی این کار را کردم که نزدیک به ۲۰۰ قرص خورده بودم.

قاضی قربان‌زاده در واکنش به این سخن متهم خطاب به وی گفت: آیا قبول دارید که از انکار، به پذیرش جنایت تنزل پیدا کردید؟

متهم نیز در پاسخ گفت: نه، زمانی که دیدم این اتفاق افتاده قرص خوردم.

قاضی قربان‌زاده گفت: شما در تحقیقات مقدماتی و بازسازی جنایت به کرات و حتی در مقام بیان آخرین دفاع هر چهار فقره قتل را گردن گرفتید و انگیزه را نیز بیان کردید؛ چه توضیحی دارید؟

متهم در پاسخ گفت: من دوست داشتم که پیش بچه‌هایم بروم، برای همین این حرف‌ها را می‌زدم تا زودتر اعدامم کنند اکنون نیز از قصاص نمی‌ترسم.

انگیزه عجیب متهم از قتل عام خانوادگی

قاضی قربان‌زاده خطاب به متهم گفت: شما در بازپرسی در خصوص انگیزه قتل، سخنان مادرزن سابق‌تان را در مورد همسر سابق و دختران‌تان عنوان کردید آیا قبول دارید؟

متهم در پاسخ گفت: بله مادرزنم این حرف‌ها را به من زده.

قاضی قربان‌زاده ادامه داد: مدعی شدید که قرص خوردن بعد از ارتکاب جنایت بوده و در بیان علت آن نیز گفته‌اید که بعد از جنایت تا مدت‌ها بالای سر دخترانم ایستادم و تعداد قرص‌ها را یک بار ۳۴ عدد و یک بار صد عدد و دفعات بعد تعداد قرص‌ها را کم و زیاد ذکر کردید و گفتید که پس از خوردن قرص با چاقو قصد داشتید رگ‌های دست خود را بزنید، اما چون قرص خورده بودید قدرت این کار را نداشتید به همین دلیل زنده ماندید، آیا این حرف‌ها می‌پذیرید؟

متهم در پاسخ گفت: بله این حرف‌ها را قبول دارم، اما تعداد قرص‌ها را نه.

قاضی قربان‌زاده از متهم پرسید: بازپرس از شما پرسیده اگر خودت هم از شیرموز مسموم خورده‌ای چرا خودت به خواب نرفته‌ای، شما نیز در پاسخ گفته‌اید، چون قبلا از مدت‌ها قبل با تجویز پزشک از همین قرص‌ها می‌خورده‌اید، به همین دلیل در شما اثر نکرده است؛ آیا این حرف‌ها را قبول دارید؟

متهم در پاسخ گفت: بله، قبول دارم.

قاضی قربان‌زاده ادامه داد: چند لیوان شیرموز مسموم خورده‌اید؟

متهم در پاسخ گفت: یادم نمی‌آید که اصلا شیرموز را من درست کرده باشم یا نه.

قاضی قربان‌زاده اذعان کرد: در تحقیقات بازپرسی گفته‌اید که در خانه موز داشته‌اید و از مغازه نیز حدود یک و نیم لیتر شیر خریده‌اید و در مخلوط کن با چند خرما انداختید و تعدادی قرص کلونازپام نیز داخل ان انداخته‌اید و هر یک از مقتولان یک لیوان خوردند، ولی خودتان یک و نیم لیوان خورده‌اید.

متهم نیز در پاسخ گفت: نه قبول ندارم، چون یادم نیست

رئیس شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران در واکنش به سخنان متهم گفت: چطور می‌شود که تا تاریخ ۲۲ اسفند ماه سال گذشته حافظه شما سرجایش بوده و در آخرین تحقیقات بازپرسی نیز گفته اید که من ۱۰ الی ۱۵ عدد قرص کلونازپام داخل محلول شیرموز ریخته بودم و دو لیوان از آن را خودم خوردم و فکر می‌کنم که در حالت عادی نبودم که مرتکب این عمل شدم.

وی ادامه داد: در مقام آخرین دفاع نیز همین مطلب را تکرار کردید حال چه شده که حافظه شما تا آخرین مرحله تحقیقات بازپرسی به جای خود بوده، اما در جلسه دادگاه مختل شده و همه چیز را فراموش کرده اید.

متهم در پاسخ گفت: من پس از این اتفاق چهار ماه در بیمارستان امین آباد بودم.

قاضی قربان زاده در این بخش از جلسه دادگاه از متهم خواست تا واقعیت را بگوید تا وجدانش آسوده شود.

وی خطاب به متهم گفت: آن چیزی که در ذهنت هست را بگو نه آن چیزی که با ذهن خود می‌سازی؛ چرا که ارتکاب جنایت توسط شما با سبق تصمیم بوده است حتی در پیامی که برای همسر سابقت فرستادی تهدید کردی و گفتی تا دیر نشده است برگرد این معلوم می‌شود ارتکاب قتل با تصمیم قبلی بوده که علت آن را نیز در بیان انگیزه جنایت گفته‌ای چه توضیحی داری؟

متهم در پاسخ عنوان کرد: من هیچ تصمیمی نداشتم، اما قبول دارم که با گوشی خود برای همسر سابقم پیام تهدید آمیز فرستادم، ولی قبل از این اتفاق بود.

رئیس دادگاه خطاب به متهم اظهار کرد: آیا قبول داری که از پدر زن و همسر زن سابقت خواستی تا آن روز به منزل شما بیایند به خاطر اینکه قصد داشتی بروی تا ویلای شمال را بفروشی؟

متهم در پاسخ گفت: این را من نخواستم بلکه دختر کوچکم خواست و وقتی گفتم که می‌خواهم به شمال بروم دختر کوچکم گفت تا بگویم پدر بزرگ و مادر بزرگش به آنجا بیایند.

قاضی قربان زاده از متهم پرسید: آیا قبول داری که در شب جنایت پدر زن و مادر زن سابقت در منزل شما بودند؟

متهم در پاسخ عنوان کرد: بله قبول دارم آن شب کس دیگری در منزل نبود. خودم هم نمی‌دانم که چه کسی این‌ها را کشته است.

قاضی قربان زاده در ادامه ضمن قرائت اظهارات متهم در خصوص نحوه قتل مقتولان بیان کرد: شما در بازپرسی گفته اید که اتهام را قبول دارم و هر چهار نفر را من کشتم. چه توضیحی دارید؟

متهم در پاسخ گفت: بله قبول دارم این را من نوشتم این مربوط به زمانی بود که می‌خواستم پیش بچه‌هایم بروم.

تشریح جنایت توسط قاضی بر اساس اظهارات متهم در بازپرسی

قاضی قربان زاده با اشاره به نحوه قتل مقتولان بر اساس اظهارات خود متهم در مرحله تحقیقات از او خواست تا در این خصوص توضیح دهد.


متهم در پاسخ گفت: این‌ها در ذهنیات من بوده است.

قاضی قربان زاده با اشاره به قسمت دیگری از اظهارات متهم در خصوص قتل دختر کوچکش عنوان کرد: در این خصوص چه توضحیاتی دارید؟

متهم در پاسخ گفت: این در ذهنیات من بوده است.

قاضی قربان زاده در ادامه با اشاره به نحوه قتل مادر زن و پدر زن سابق متهم بر اساس اظهارات وی، از متهم خواست تا در این باره توضیح دهد.


متهم در پاسخ گفت: این‌ها در ذهنیات من مانده بود.

قاضی قربان زاده در واکنش به اظهارات متهم بیان کرد: شما قتل‌ها را با تمام جزئیات و اینکه چه کسی کجا خوابیده بود در مرحله بازپرسی توضیح داده اید در این خصوص چه توضیحی دارید؟

متهم در پاسخ مدعی شد: من همه این‌ها را در ذهنم ساخته بودم.

قاضی قربان زاده در ادامه پیامک‌های متهم به همسر سابقش را در شب جنایت قرائت کرد و گفت: در این خصوص چه توضیحی دارید؟

متهم گفت: بله قبول دارم پیامک‌ها را من فرستادم، اما منظورم این بود که اگر بازنگردد دیگر جایی در خانه ندارد.

متهم نیز گفت: اگر قصدم تهدید بود پدر و مادر همسر سابقم را تهدید می‌کردم و نه بچه‌ها را.

قاضی قربان زاده نیز گفت: علت این موضوع این است که همسرت دلبستگی زیادی به بچه‌هایش داشته است.

متهم در ادامه گفت: من به بازپرس نیز گفته ام که این‌ها در خیالات من است و نمی‌دانم که این کار را کرده ام یا نه و الان نیز همین را می‌گویم.

در ادامه قاضی قربان زاده از متهم خواست تا آخرین دفاع خود را بیان کند.

متهم: این‌ها در خیالات من بوده!

متهم نیز گفت: این‌ها در خیالات من بوده شاید انجام دادم و شاید هم ندادم واقعا نمی‌دانم.

وکیل متهم با پایان دفاعیات موکل خود ضمن تحویل لایحه به محضر دادگاه دفاعیات خود را شرح داد.

قاضی قربان زاده پس از استماع دفاعیات وکیل متهم ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: طرفین با صدور رأی از تصمیم دادگاه در خصوص پرونده اطلاع خواهند یافت.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1044343

وب گردی

وب گردی