مجامع علمی و دانشگاهی جهان اسلام در مورد فجایع نارداران تولید محتوا انجام دهند

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز گفت: متاسفانه جهان به خصوص جهان اسلام جنایت نارداران را فراموش کرده و مجامع علمی و دانشگاهی جهان اسلام باید در مورد فجایع نارداران تولید محتوا انجام دهند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام محمد نظری عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز در کنفرانس بین‌المللی نارداران نماد مقاومت اسلامی در جمهوری آذربایجان که به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: اسرائیل و آمریکا به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید در برخی از کشورها اغتشاشاتی به وجود آوردند اما در نهایت موفق به تولد این خاورمیانه جدید نشدند.

وی ادامه داد: آمریکا در خاورمیانه پرچم ایجاد خاورمیانه جدید را به دست لیبرال دموکراسی داده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز گفت: داعش در یک روز بیش از ۱۷۰۰ دانشجوی عراقی را کشت که نشان می دهد دشمن برای قشر نخبگان کشورهای اسلامی اتاق فکر و برنامه دارد.

وی افزود: سه انقلاب در عالم رخ داده است از جمله کشاورزی، صنعتی و الکترونیکی که آخری در دست آمریکا است و با کمک ابزار رسانه ها بر بیشتر کشورها سلطه فکری پیدا کرده است.

به گفته نظری؛ دولت ها و سران آمریکا در یک سیاست اشتراک نظر دارند و آن هم سلطه بر جهان است.

این استاد دانشگاه تبریز بیان کرد: رسانه و خبرنگاران در عصر حاضر، اهمیت بسیاری دارند به گونه ای که حضور یک خبرنگار در جبهه مقاومت از حضور یک رزمنده گاهی با ارزش تر است.

وی ادامه داد: در نارداران بیش از ۸۰ روحانی در دریا غرق شدند؛ ۳۰۰ هزار نفر قتل عام شد؛ ۱۲۰ مسجد آتش زده شد، چاه های نارگین پر از جسد مردم شد و متاسفانه جهان به خصوص جهان اسلام این جنایت ها را فراموش کرده است.

نظری گفت: مجامع علمی و دانشگاهی جهان اسلام باید در مورد فجایع نارداران تولید محتوا انجام دهند.

این تحلیگر مسائل بین الملل گفت: حرمت شهدای نارداران باید حفظ شود. در آذربایجان صدای اذان نباید پخش شود یا اسم مذهبی بر کودکان گذاشته شود اما بهائیت به راحتی در این کشور فعالیت می کنند.

وی افزود: اسرائیل از نفوذ در آذربایجان به دنبال استفاده ابزاری از یهودیان این کشور، بزرگنمایی تهدید ایران در منطقه و تنفر زدایی از نام اسرائیل در خاورمیانه است.

نظری خاطر نشان کرد: مثلث ایران، سوریه و آذربایجان، مخالف پیشروی اسرائیل در منطقه است برای همین آمریکا در این کشورها نقشه های شوم دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044349

وب گردی

وب گردی