راه‌اندازی سیستم تحت وب صدور بارنامه الکترونیکی وانت‌بارها در آینده نزدیک

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: در راستای اجرای تکالیف مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور تسهیل فرآیند صدور بارنامه برای وانت‌بارها برای فعالیت در جاده‌های برون‌شهری، به زودی سیستم تحت وب صدور بارنامه الکترونیکی وانت بارها راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اطلاعیه های درباره موضوع بارنامه و شرکت‌های حمل‌ونقل بزرگ مقیاس هوشمند کالاصادر کرد که متن کامل آن‌ها در ادامه آمده است:

اطلاعیه الزام دریافت بارنامه برای حمل‌ونقل جاده‌ای کالا

در راستای شفاف‌سازی در فرایند حمل‌ونقل کالا و جلوگیری از جابجایی خارج از شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای کالا بر اساس ضوابط و مقررات جاری کشور، هر گونه عملیات حمل‌ونقل با طی فرایندهای قانونی و تحت صحابت بارنامه ضروری است.

به تمامی رانندگان، شرکت‌های حمل‌ونقل و مالکان ناوگان و صاحبان کالا تأکید می‌گردد هر گونه جابجایی بار در جاده‌های کشور مستلزم دریافت سند حمل (بارنامه) بوده و با متخلفین برخورد قاطع و قانونی به عمل خواهد آمد.

اطلاعیه راه‌اندازی سیستم تحت وب صدور بارنامه الکترونیکی وانت‌بارها

در راستای اجرای تکالیف مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور تسهیل فرآیند صدور بارنامه برای وانت‌بارها برای فعالیت در جاده‌های برون‌شهری، به زودی سیستم تحت وب صدور بارنامه الکترونیکی وانت بارها راه‌اندازی می‌شود.

بدیهی است پس از اجرای این سیستم، ضمن جلوگیری از فعالیت و تردد ناوگان وانت بار فاقد اسناد حمل (بارنامه) در جاده‌های مواصلاتی بین شهری ارائه هر گونه خدمات مرتبط با پیمایش مستند به ارائه اسناد حمل معتبر (بارنامه) خواهد بود.

رانندگان وانت بار متقاضی فعالیت در حمل‌ونقل جاده‌ای می‌توانند به مراکز مجاز اعلام شده در سایت سازمان به نشانی www.Rmto.ir در بخش کارت هوشمند مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود و ناوگان مربوطه اقدام نمایند.

اطلاعیه نحوه فعالیت و بهره‌برداری از شرکت‌های حمل‌ونقل بزرگ مقیاس هوشمند کالا

مقرر است برای ارتقای بهره‌وری و افزایش رضایت‌مندی ذینفعان از جمله رانندگان نسبت به تشکیل شرکت‌های حمل‌ونقل بزرگ مقیاس هوشمند کالا برای تصدی عملیات حمل‌ونقل جاده‌ای کالا با رویکرد استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین سیستم‌های هوشمند اقدام شود. که این گونه شرکت‌های هوشمند در قالب یک شرکت حمل‌ونقل بین‌شهری کالا دارای مجوزهای توأمان فعالیت سراسری و بازارگاه الکترونیکی حمل بار و احراز شرایط و الزامات فعالیت مندرج در ضوابط مربوطه تشکیل خواهند شد.

بر این اساس شرکت‌های حمل‌ونقل هوشمند متعهد خواهند شد ظرف مدت حداکثر 6 ماه از تاریخ اخذ مجوز فعالیت نسبت به ایجاد و بهره‌برداری از مرکز مانیتورینگ و کنترل ناوگان و نصب سامانه هوشمند تعیین موقعیت و ردیابی خودکار ناوگان و سامانه مدیریت سرعت و عملکرد رانندگان اقدام کنند. متقاضیان تشکیل این گونه شرکت می‌توانند درخواست خود را به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان محل تأسیس شرکت حمل‌ونقل سراسری ارائه کنند که در صورت احراز شرایط تعیین شده مجوز فعالیت صادر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044355

وب گردی

وب گردی