درآمد فعالیت های پژوهشی به حساب خود واحد های دانشگاهی واریز خواهد شد

محمد نریمانی راد از واریز درآمدهای فعالیت های پژوهشی به حساب خود واحدهای دانشگاهی خبرداد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز ؛ محمد نریمانی راد مدیر کل پشتیبانی و تامین منابع پژوهشی پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی در نشست راهبری پژوهشی منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی که در واحد تبریز برگزار شد گفت: حوزه پشتیبانی و تامین منابع پژوهشی پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی شامل 4 حوزه مدیریت برنامه و بودجه، مدیریت صندوق پژوهشی(ASF)، مدیریت اعتبارات پژوهشی و امور قراردادهای پژوهشی است.

عضو شورای عالی پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در حوزه برنامه و بودجه، هر دانشگاه براساس بودجه پژوهشی مصوب بایستی برنامه عملیاتی (موافقتنامه های عملیاتی) را تنظیم و بر اساس آن بودجه پژوهشی را هزینه نمایند.

وی از تشکیل صندوق پژوهشی در رویکرد جدید پژوهشی دانشگاه خبرداد و گفت: برای حمایت از طرح های ملی و بین المللی که حائز اهمیت هستند صندوق حمایتی تشکیل شده است.

نریمانی راد تصریح کرد: حوزه اعتبارات ، مسولیت نظارت بر هزینه کرد بودجه در موارد مشخص شده را دارد و مسولیت جابجایی اعتبارات از مسئولیت این حوزه است و امور قراردادها ، مسولیت تنظیم قراردادها و تفاهم نامه ها را با هماهنگی و مجموعه حقوقی دانشگاه را بر عهده دارد.

وی به رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی جهت حمایت از فعالیت های پژوهشی واحد ها اشاره کرد و گفت: در آمد ناشی از کلیه فعالیت های پژوهشی شامل برگزاری همایش ها، انتشار کتاب و مجلات علمی، طرح های برون دانشگاهی و ... در اولین فرصت به حساب خود واحدهای دانشگاهی واریز خواهد شد.

کد خبر: 1044363

وب گردی

وب گردی