محدود شدن فعالیت هواوی توسط دولت اسپانیا

در میانه جنگ تجاری بین آمریکا و چین اخبار نا امید کننده ای از اسپانیا برای شرکت هواوی منتشر شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین در حال افزایش است. شرکت چینی هواوی که به دلیل تهدید امنیت ملی در لیست سیاه آمریکا قرار گرفته است به تازگی اخبار بدی را از اسپانیا دریافت کرده است. وزارت دفاع اسپانیا تصمیم جدیدی را برای استفاده از محصولات هواوی اتخاذ کرده است.

آخرین وضعیت در رابطه هوآوی-اسپانیا

وزارت دفاع اسپانیا ممنوعیت استفاده از دستگاه های هواوی را صادر کرد. بر اساس این تصمیم ، این وزارتخانه دسترسی دستگاه های هواوی را به سرورها مسدود کرده است. این داده ها همچنین شامل حساب های ایمیل کارمندان نیز است.

طبق اطلاعیه وزارت دفاع ، کاربرانی که از دستگاه های هواوی برای دسترسی به سرور استفاده می کنند باید فوراً ارتباط خود را قطع کنند.

در حال حاضر هیچ توضیحی در مورد دلیل این ممنوعیت ارائه نشده است. با این حال ، ایالات متحده Huawei را متهم به جاسوسی داده ها کرده است و اسپانیا ممکن است به دلایل مشابه این اقدام را انجام داده باشد.

در این میان هواوی این اتهامات را رد کرده است.

سخنگوی هواوی اظهار داشت: هوآوی در 30 سال گذشته با بیش از 170 کشور جهان همکاری داشته و در هیچ حادثه امنیتی سایبری درگیر نشده است.

با وجود دستورالعمل وزارتخانه، مصرف کنندگان از استفاده از گوشی های هواوی منع نشده اند. حتی استفاده کارکنان این وزارتخانه از گوشی های هواوی ممنوع نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044386

وب گردی

وب گردی