واحد ورامین در رشته‌‌‌های علوم انسانی و پزشکی هیئت علمی جذب می‌‌کند/ تحصیل 400 دانشجوی خارجی در دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین گفت:221 نفر عضو هیئت علمی در واحد ورامین مشغول به تدریس هستند. درصددیم تا در رشته‌‌های مجموعه علوم انسانی مثل حسابداری، مدیریت و روان‌‌شناسی و علوم پزشکی جذب هیئت علمی داشته باشیم.

حامد زارعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌‌‌های این واحد دانشگاهی در ارتقای سطح کیفی استادان گفت: دوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف تخصصی و عمومی را براساس درخواست و نیازمندی‌‌‌‌‌‌های استادان در واحدهای ورامین و پیشوا برگزار می‌‌‌کنیم. از جمله دوره‌‌هایی هم که با توجه به توسعه امور پژوهشی در واحد دانشگاهی ما برگزار می‌‌شود، شناخت طرح پایش و سامانه پژوهشیار برای استادان و اعضای هیئت علمی است.

وی تشریح کرد: در زمینه امور فرهنگی هم دوره‌‌‌های معرفت‌‌افزایی و کرسی‌‌های آزاد اندیشی را برای استادان و اعضای هیئت علمی برگزار کردیم. آشنایی با روش‌‌‌‌‌های نوین تدریس از جمله اولویت‌‌‌های ما برای ارتقای استادان است. شرکت در دوره‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف مهارتی برای استادان منجر به کسب امتیاز و ارتقای استادان خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین درباره جذب دانشجوی خارجی در این واحد دانشگاهی اظهار کرد: واحد ورامین جزو واحدهای پیشتاز در حوزه بین‌‌‌الملل بوده که مجوز جذب دانشجوی خارجی را دارد. به‌‌‌تازگی دفتر بین‌‌‌‌الملل این واحد دانشگاهی هم در فضای دانشگاه ایجاد شده تا بتوانیم با ایجاد شرایط بهتر، دانشجوی خارجی بیشتری را جذب کنیم. در حال حاضر، 400 دانشجوی غیرایرانی در تمام رشته‌‌های موجود داریم و بیشترین دانشجوی خارجی ما از کشور افغانستان است.

زارعی درباره آشنایی استادان با روش‌‌های نوین تدریس تاکید کرد: در زمینه تبادل استاد و آشنایی با روش‌‌های نوین تدریس هم رایزنی‌‌هایی را با کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، لبنان، ترکیه و سوریه داشتیم. آخرین فعالیت ما در این عرصه؛ حضور هیئتی از دانشگاه الفرات سوریه بود که تبادلات علمی را در زمینه‌‌های مختلف با این دانشگاه خواهیم داشت.

وی درباره چگونگی جذب استادان حق‌‌‌‌‌‌‌التدریس خاطرنشان کرد: جذب استادان حق‌‌‌‌‌‌‌التدریس هم بعد از تایید از سوی سازمان مرکزی و مسئولان واحدها، براساس نیازمندی واحدهای دانشگاهی انجام خواهد شد. درصددیم تا جذب هیئت علمی را مدیریت کنیم تا برنامه محور و جامع‌‌تر در حوزه آموزش و پژوهش، همکاری و مشارکت در امور واحد داشته باشند.

زارعی درباره نحوه پرداخت حقوق استادان حق‌‌‌التدریس و اعضای هیئت علمی اظهار کرد: حقوق استادان حق‌‌‌التدریس به صورت ساعتی و براساس مدرک تحصیلی، ساعات حضور و غیاب پرداخت می‌‌‌شود. استادان هیئت علمی که ساعات اضافه تدریس دارند حقوق آنها به صورت ماهیانه پرداخت می‌‌‌شود؛ اما حقوق استادان حق‌‌‌التدریس را پس از محاسبه کامل عملکرد آنها در پایان هر ترم پرداخت می‌‌‌‌‌‌‌کنیم. با توجه به اینکه استان تهران به لحاظ برخورداری از استادان مطرح و شناخته شده شرایط خوبی دارد، در واحد ورامین و پیشوا هم از این ظرفیت مناسب بهره‌‌‌مند شدیم و استاد پروازی نداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین تصریح کرد: درحال حاضر، 5 دانشکده داریم و بیشترین عضو هیئت علمی ما در رشته کشاورزی بوده و در مجموع 221 نفر عضو هیئت علمی در واحد ورامین مشغول به تدریس هستند. درصددیم تا در رشته‌‌های مجموعه علوم انسانی مثل حسابداری، مدیریت و روان‌‌شناسی و علوم پزشکی جذب هیئت علمی داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044397

وب گردی

وب گردی