ساخت  پرنده نظارتی سبک برای کاربردهای امنیتی در یک شرکت دانش بنیان

محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت پرنده سبک وزنی شدند که مجهز به دوربین حرارتی است و در موارد امنیتی، نقشه برداری، جنگلبانی و ... به کار می رود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حامد بیگدلی یکی از اعضای طراحی پرنده نظارتی سبک مجهز به دوربین های حرارتی گفت: ما در این شرکت دانش بنیان موفق به طراحی سه نوع پرنده شدیم که دارای دوربین های حرارتی نیز هستند.

وی با اشاره به پرنده های طراحی شده گفت: پرنده نظارتی سبک مجهز به دوربین حرارتی مداومت پروازی ۶۰ دقیقه است که به وسیله دوربین حرارتی تصاویر را ثبت و ضبط می کند.

بیگدلی با بیان اینکه این دوربین حرارتی دارای وزنی برابر با ۴۸۰ گرم است خاطر نشان کرد: از این پرنده مجهز به دوربین حرارتی می توان برای نقشه برداری و حفاظت پیرامونی بهره برد؛ همچنین این پرنده مجهز به کیمبال سه محوره است.

وی با بیان اینکه این پرنده کوچک و قابل حمل است، ادامه داد: ساختار این پرنده تمام کامپوزیت و ماژولار است.

بیگدلی با تاکید بر اینکه ساخت دوربین و طراحی کل سامانه به صورت کامل بومی سازی شده و در کشور تولید می شود، بیان کرد: این محصول قابل استفاده در بسیاری ارگان هاست.

وی افزود: از این دوربین می توان در بحث جنگلبانی محیط، منابع طبیعی، شرایط بحرانی بهره برد.

بیگدلی خاطر نشان کرد: مداومت پروازی این پرنده یک ساعت است که در بین مولتی روترها خیلی بالاست.

این محقق افزود: قرار است از این پرنده مجهز به دوربین در ارگان های مختلف استفاده شود؛ نیروی انتظامی و ارگانهای مربوط به امنیت مخاطبان این محصول به شمار می روند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1044410

وب گردی

وب گردی