ضرورت گسترش آگاهی اجتماعی برای پیشگیری از چاقی

دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک ایران گفت: این کنگره با دو بحث مهم همراه خواهد بود، ‌یکی از این بحث‌ها آگاه‌سازی مردم و به‌ویژه پزشکان است که در رابطه با چاقی فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید مهدی جلالی گفت: پزشکان باید در مورد مسائل درمان و ضرورت آن آگاهی داشته باشند و برگزاری این کنگره به این دلیل خواهد بود که آگاهی اجتماعی به وجود آید تا بتوان از چاقی پیشگیری کرد.
جلالی به محور و بحث دوم برگزاری این کنگره اشاره کرد و گفت: آموزش‌های روز و اطلاعات جدید را در اختیار همکارانی که در حیطه درمان فعالیت دارند، قرار می‌گیرد تا به‌عنوان یک گروه علمی این افراد را از نظر علم روز پشتیبانی کنیم.


دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک ایران بابیان اینکه این کنگره دو سال یک‌بار برگزار می‌شود به خاصیت مهم آن اشاره کرد و افزود: ویژگی مهم این کنگره حضور تمام دست‌اندرکاران درمان چاقی از جمله همکاران داخلی و جراحان با تخصص‌های مختلف در کنار هم است در حالی‌که کنگره‌های دیگر معمولاً تک تخصصی هستند.


وی در پاسخ به این سؤال که در وقفه دوساله برگزاری این کنگره چه آموزش‌هایی در اختیار پزشکان و جراحان قرار می‌گیرد گفت: در بازه زمانی دوساله تا برگزاری کنگره نشست‌های فصلی و ماهانه‌ای را برگزار می‌شود اما فقط در این کنگره این فرصت است که تمام نظرات مطرح می‌شود و تمام افراد با درمان آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044423

وب گردی

وب گردی