مشترکان برای دریافت قبوض کاغذی چکارکنند؟/قبوض کاغذی گاز در پایان راه

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی شرکت ملی گاز ایران گفت: جلوگیری از تردد‌های غیرضروری، جلوگیری از قطع درختان و مسائل زیستی محیطی بخشی از اهداف طرح حذف قبوض گاز است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، غلام رضا مشایخی معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به حذف قبوض کاغذی گازگفت: از ابتدای آذر ماه طرح حذف قبوض کاغذی گاز به صورت آزمایشی آغاز شد و در این مرحله برای مشترکین که شماره تلفن خود را به همراه شناسه اشتراک در سامانه ثبت کردند همزمان با ارسال پیامک قبض کاغذی نیز ارسال می‌شود که ضمن بررسی اطلاعات در صورت وجود مغایرت به مرکز استان اطلاع دهند تا در زمان اجرا کامل این طرح، مشکلی برای مشترکان به وجود نیاید.


معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی شرکت ملی گاز ایران گفت:از ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار مشترک گاز تاکنون حدود ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک اطلاعات خود را در سامانه اعلام کردند و با توجه به سیکل قرائت و توضیحی ارائه شد این پیامک همزمان با ارسال قبض کاغذی ارسال می‌شود.

بنابر آمارهای موجود ۳۵ میلیون کنتور برق، حدوداً همین تعداد کنتور آب و ۲۴ میلیون کنتور گاز وجود دارد و برآوردها نشان می‌دهد یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان برای قبوض خدماتی هزینه می‌شود


وی با بیان اینکه برای تسهیل در ارسال شماره مشترکان در اجرای این طرح روش‌های متنوعی در نظر گرفته شده است،گفت: مشترکان می‌تواند با استفاده از تلفن همراه با گرفتن شماره یک ستاره، شماره اشتراک گاز در سامانه اطلاعات خود را ثبت کنند و پیامک ثبت آن نیز ارسال می‌شود.


مشایخی ادامه داد:مشترکان می‌تواند با مراجعه با سایت شرکت ملی گاز ایران به آدرس http://nigc.ir شماره تلفن خود را ثبت کنند بدین صورت که در صفحه اول این سایت طرح حذف قبوض کاغذی با کادر سبز رنگ در دسترس است و پس ازورود به این قسمت می‌تواند شماره تلفن و شماره شناسه قبض را وارد کنند.


معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی شرکت ملی گاز ایران گفت:مراجعه مستقیم به پرتال پرداخت قبض گاز نیز روش دیگر برای دریافت قبض و پرداخت آن است.


وی با اشاره به سامانه هوشمند گاز گفت: مشترکان می‌توانند به ۱۰۰۰۱۹۴ از سراسر کشور پیامک شماره تلفن و شناسه قبض را ارسال کنند البته واحد‌های استانی به غیر این بستر خودشون هر کدام یک شماره استانی دارند که می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.


مشایخی افزود: سیکل قرائت کنتور ۴۵ روزه است و به همین دلیل همزمان با ارسال پیامک به مشترکان در تمام ۳۱ شرکت استانی مانند روال گذشته قبض گازی به مشترکان تحویل داده شود و مزایای این طرح مطابقت دادن قبض گاز به پیامک و اطلاع واحد گاز استان برای بر طرف کردن آن است.

از ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار مشترک گاز تاکنون حدود ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک اطلاعات خود را در سامانه اعلام کردند و با توجه به سیکل قرائت و توضیحی ارائه شد این پیامک همزمان با ارسال قبض کاغذی ارسال می‌شود


وی با اشاره به اهداف این طرح گفت: اهداف این طرح مبنی بر جلوگیری از تردد‌های غیرضروری، جلوگیری از قطع درختان و مسائل زیستی محیطی بخشی از این طرح است، اما ارائه خدمات بهینه برای قبض گاز در دستور کار است.


مشایخی گفت: در شرکت‌های گاز استانی و ملی، سامانه جدید با شماره ۱۵۹۴ در حال تعریف است که می‌تواند مانند سایر سامانه‌ها برای پرداخت قبوض در خدمت مردم باشد.


به گفته وی؛ طرح ارسال مبلغ گاز به صورت پیامکی مربوط به تمام واحد‌های صنعتی، تجاری و دولتی در سراسر کشور است.


معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی شرکت ملی گاز ایران گفت: با یک شماره تلفن می‌توان قبض چند اشتراک گاز را دریافت کرد و برای مجتمع‌های مسکنی نیز همین مورد صدق می‌کند و اعضای یک ساختمان می‌توانند قبض گاز را به صورت جداگانه مشاهده کنند.


مشایخی در پایان گفت: با توجه به کاهش دما طی روز‌های گذشته، از همه مشترکان گاز درخواست داریم پیش از استفاده از وسایل سرمایشی از صحت و سلامت وسایل گازسوز خود را بررسی کنند تا شاهخد اتفاقات ماگواری از قبیل مسمومیت با گاز و سایر اتفاقات ناگوار نباشیم.

گفتنی است؛حذف قبوض کاغذی این بار نوبت به شرکت گاز رسید، طرحی که در ابتدا با حذف قبوض برق آغاز شد.

با یک شماره تلفن می‌توان قبض چند اشتراک گاز را دریافت کرد و برای مجتمع‌های مسکنی نیز همین مورد صدق می‌کند و اعضای یک ساختمان می‌توانند قبض گاز را به صورت جداگانه مشاهده کنند

بنابر آمارهای موجود ۳۵ میلیون کنتور برق، حدوداً همین تعداد کنتور آب و ۲۴ میلیون کنتور گاز وجود دارد و برآوردها نشان می‌دهد یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان برای قبوض خدماتی هزینه می‌شود. به گفته آذری جهرمی ظرفیت کامل دولت الکترونیکی فراهم است که تمام این قبوض را به صورت الکترونیکی صادر کند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1044445

وب گردی

وب گردی