دانشگاه آزاد اسلامی سهم عظیمی در تربیت فارغ‌‌‌‌‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: بار عمده تحصیلات تکمیلی در استان روی دوش دانشگاه آزاد اسلامی است و این دانشگاه با راه اندازی سامانه پایش و نظام موضوعات به دنبال هدایت پایان نامه ها و رساله های دانشجویی به سمت مشکلات و چالش های دستگاه های دولتی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد هرمزگان، احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین دری امام جمعه رودان، درباره عملکرد دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه مردمی است و به دلیل پراکندگی جغرافیایی ظرفیت بالایی برای کمک به حل چالش های شهرستان ها دارد.

وی تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد دانشجویان رودانی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند و این موضوع نشان دهنده اعتماد بالای مردم این شهرستان به این مجموعه دانشگاهی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه واحد رودان از بدو تاسیس تاکنون بیش از ۵ هزار نفر فارغ التحصیل داشته خاطرنشان کرد: بیشتر فارغ التحصیلان این واحد دانشگاهی بومی همین شهرستان هستند و هم اکنون در صنایع و دستگاه های مختلف شهرستان و استان مشغول به کار هستند که این موضوع برای ما افتخار بزرگی است.

رئیس بسیج اساتید استان هرمزگان اضافه کرد: بار عمده تحصیلات تکمیلی در استان روی دوش دانشگاه آزاد اسلامی است و این دانشگاه با راه اندازی سامانه پایش و نظام موضوعات به دنبال هدایت پایان نامه ها و رساله های دانشجویی به سمت مشکلات و چالش های دستگاه های دولتی است.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در بحث آسیب های اجتماعی و مسائل فرهنگی فعالیت های گسترده ای توسط واحدهای دانشگاه آزاد استان در حال انجام است و این آمادگی را داریم در کنار سایر دستگاه های مسئول فرهنگی در شهرستان ها برای کاهش آسیب های اجتماعی سهیم باشیم.

امام جمعه رودان نیز در این دیدار با تقدیر از فعالیت های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان در برنامه های فرهنگی شهرستان حضور موثری دارد.

حجت الاسلام و المسلمین دری خاطر نشان کرد: مردم رودان مردمی شهید پرور هستند و ولایت مداری آنها زبانزد است و این موضوع مسئولیت ما را در قبال این مردم دو چندان کرده است.

وی با اشاره به ضرورت نگاه علمی و تخصصی به آسیب های اجتماعی در شهرستان خاطرنشان کرد: دانشگاه می تواند هم در بحث آموزش و هم در بحث پژوهش در جهت کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری داشته باشد و شرایط سنی دانشجویان به گونه ایست که ضرورت ترویج مبانی اعتقادی و مذهبی در این نسل اهمیت بیشتری دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044471

وب گردی

وب گردی