واحد مشهد به سمت دانشگاه اجتماعی در حرکت است/ رویکرد حل مسئله باید در دانشگاه حاکم باشد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با بیان اینکه این دانشگاه به سمت دانشگاه اجتماعی در حال حرکت است، گفت: دانشگاه اجتماعی مأموریت ویژه‌ای دارد و باید رویکرد حل مسئله در دانشگاه حاکم باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد مشهد، مسعود طاهری‌لاری در همایش بصیرتی اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی که در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروز در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در حال تحقق‌بخشیدن به چند موضوع مهم در راستای پیاده‌سازی گام دوم انقلاب هستیم.

وی بر بهره‌مندی از ظرفیت بسیج اساتید دانشگاه و ارائه مأموریت‌های ویژه به بسیج دانشجویی و معاونت پژوهشی در حوزه پژوهشی تأکید کرد تا در زمینه پایان‌نامه‌ها به پیاده‌سازی برنامه‌ها و بیانیه گام دوم انقلاب بپردازند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و واحد مشهد با اشاره به اینکه این دانشگاه به سمت دانشگاه اجتماعی در حال حرکت است، تصریح کرد: دانشگاه اجتماعی مأموریت ویژه‌ای دارد، از همین‌رو مسئولیت‌پذیری اجتماعی آن باید افزایش پیدا کند و رویکرد حل مسئله در دانشگاه حاکم باشد.

طاهری‌لاری در ادامه بسیج را یکی از الطاف و برکت‌های خداوند در کشور دانست و خاطرنشان کرد: تشکیل بسیج دوراندیشی امام(ره) را نشان می‌دهد، به‌طوری که اکنون شاهد نیروهای بسیج در کشورهای منطقه هستیم و در صورت جدی‌ترشدن این مسئله در منطقه در جبهه‌های مقاومت پیروز خواهیم شد.

وی با بیان اینکه اساتید بسیجی، افرادی متعهد و انقلابی هستند که در تمام عرصه‌ها حضور فعال داشته‌اند، ادامه داد: اکنون اساتید بسیجی باید با همکاری دانشجویان بسیجی به بیانیه گام دوم انقلاب جامه عمل بپوشانند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی تأکید کرد: با توجه به توانایی‌هایی که در بسیج اساتید وجود دارد باید در استان رویکرد حل مسئله داشته باشیم و سازمان‌ها را یاری کنیم. ابتدا مشکلات آنها را شناسایی و سپس آنها را حل کنیم؛ البته ابتدا باید مشکلات درون دانشگاه را حل کرد و از اساتید بسیجی می‌خواهیم در این زمینه کمک کنند.

رئیس بسیج اساتید خراسان رضوی نیز با اشاره به رضایت رهبری از عملکرد بسیج اظهار کرد: از مجموع حدود ۱۱ هزار عضو هیئت‌ علمی و مدرس در دانشگاه‌های استان، بسیج اساتید استان ۳ هزار عضو دارد. اکنون کار عقب‌مانده‌ای مانند موضوع سازمان‌دهی تخصصی نیروی انسانی داریم که در دستور کار معاونت سرمایه انسانی قرار گرفته است.

مجتبی بذرافشان‌مقدم افزود: اکنون دو اندیشکده‌ جمعیت و ژئوپولتیک مصوب در استان وجود دارد و سه اندیشکده دیگر در حال شکل‌گیری است.

گفتنی است، در این همایش از سه خانواده معظم شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044484

وب گردی

وب گردی