دوگانه شادمانی و بهت پس از سهمیه‌بندی بنزین

برخی افراد ذره‌ای به خود فرصت تفکر ندادند تا بدانند حمایت رهبری از طرح سهمیه‌بندی بنزین بوده یا از سازوکار تعریف شده بر اساس قانون و جمهوریت.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی قبل از جلسه درس خارج فقه، از افزایش قیمت بنزین حمایت و بیان کردند در این زمینه کارشناسی شده، سررشته‌ای ندارند و چون نظر سه قوه بوده است؛ باید به آن خوش‌بین بود و به همین دلیل از این طرح به‌شرط عدم افزایش سایر اقلام حمایت کردند.

اصلاحاتی که این سخن باب میل‌شان بود، شیطنت‌هایی به‌خرج داده و با دخیل کردن کلیپ سخنرانی سال گذشته رهبری، من‌باب افزایش مصرف سوخت، به همراه این متن متصرف شده، شادمانه بر طبل خود کوبیدند که رهبر انقلاب از طرح حمایت کرده است تا در صورت بروز هرگونه مشکل و ناکارآمدی، نگاه‌ها را به سمت ایشان سوق داده و تمامی مشکلات را همانند برجام نافرجام از جانب ایشان بدانند .

در مقابل این افراد، عده‌ای از انقلابیون و موافقان نظام در بهت فرو رفته و دائما با خود تکرار کردند که چرا رهبری کاری نکردند؟ چرا موافقت کردند‌؟ چرا چیزی نگفتند؟ اما ذره‌ای به خود فرصت اندکی تفکر ندادند تا بدانند حمایت رهبری از طرح سهمیه‌بندی بنزین بوده یا از ساز‌وکار تعریف شده بر اساس قانون و جمهوریت.

اگر اندکی چشم‌های خود را شسته و از زاویه دیگر به این مسئله بنگریم، خواهیم دید که این تصمیم رهبری، همانند سایر تصمیمات‌شان، تصمیمی منطقی و حساب شده، جدای دخیل کردن احساس و هیجان است؛ منطقی که در صورت عدم توجه و تحلیل، به آن راه نخواهیم یافت. منطق این طرح در واقع منطق دفاع از مردم‌سالاری، دفاع از مجاری قانونی و مردم است. این حمایت از مجرای دولت منتخب مردم و نه فرد یا دولتی خاص است؛ سیاست و منطقی که سال ۷۶ و ۸۸ در قبال رؤسای جمهور وقت و برجام نافرجام و غیره اتخاذ کردند .

اگر رهبر انقلاب هر سیاستی جدای این سیاست اتخاذ می‌کردند، بهانه‌ای می‌شد برای جریان مخالف نظام که شیپور به‌دست با صدای بلند در داخل و خارج کشور فریاد بزنند و اعلام کنند که واژه مردم‌سالاری در کشور فقط نماد و تظاهر است.

اگر رهبری براساس تشخیص فردی خود، تشخیص کارشناسی شده سه قوا را در نظر نگرفته و با آن مخالفت می‌کردند، در ادامه شکافی بین دولت و ملت شکل می گرفت که نتیجه آن دو قطبی شدن بود و اثباتی می‌شد برای بهانه پوچ دولتی که اختیاراتش از دولت‌های ماقبل هم بیشتر بوده تا با توان بیشتر بر طبل عدم اختیارات خود کوبیده و تمام کم‌کاری‌ها و خطاهای 6سال و نیم گذشته خود را توجیه و همچنین به‌خاطر بن‌بست‌های خود ساخته و تندروی‌های اخیر، همانند سعد الحریری نخست‌وزیر مستعفی لبنان تهدید به استعفا کند.

دشمن هم در نهایت از این فرصت و خلأ امنیت استفاده کرده و از آب گل‌آلود ماهی‌گیری می‌کند تا بیشترین ضربات را بر پیکره نظام بزند. باید آگاه بود که از شرایط ناامن، همه متضرر شده و نخستین قربانیان، مردم خواهند بود.

تا زمانی که خواص کشور همچون عوام سخن بگویند و در مقابل مسئله مهم کشور یعنی فتنه اقتصادی، خود را به خواب بزنند و حاضر به دفاع از دستاوردهای اقتصادی نظام نباشند، اتفاق شومی رخ خواهد داد و اغتشاشات اخیر، دومین پیش‌لرزه این فتنه بود.

دبیر واحد خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان*

انتهای پیام/

کد خبر: 1044507

وب گردی

وب گردی