ایجاد پانسیون مطالعاتی در مدارس سما استان مرکزی/ تاسیس چهار مدرسه عالی مهارتی در استان

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی(سما استان مرکزی) گفت: با توجه به اینکه مدارس سما استان در بعدازظهرها فضای خالی و قابل استفاده برای انجام کارهای آموزشی مختلف دارد از ساختمان این مدارس در جهت امور فوق برنامه همچون پانسیون مطالعاتی بهره‌‌‌مند می‌‌‌شویم.

عباس کریمی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی(سما استان مرکزی) در گفت‌‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت مدارس سما در این استان گفت: در حال حاضر، 24 مدرسه و یک مجتمع سما در ساوه داریم که این مجتمع شامل دوره ابتدایی و متوسطه می‌‌شود. در مجموع چهار هزار و 100 دانش‌‌آموز در مدارس سما استان مرکزی داریم. 3 آموزشکده در اراک، خمین و ساوه داریم و در این آموزشکده‌‌ها رشته‌‌‌های فنی و مهندسی و حسابداری ارائه می‌‌شود. حدود سه هزار و 200 نفر دانشجو در این آموزشکده‌‌ها داریم. امسال بیش از 35 درصد جذب دانش‌‌آموز در مدارس سما استان داشتیم.

وی درباره جذب معلمان در مدارس سما تشریح کرد: جذب معلمان در مدارس سما استان از گروه بازنشستگان و معلمان شناخته شده و مطرح در سطح شهر و فارغ‌‌التحصیلان دانشگاه آزاد خواهد بود. گزینش و جذب معلمان مدارس سما هم توسط سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و مدیران انجام می‌‌شود. در دوره متوسطه با توجه به نزدیکی به کنکور، حساسیت بیشتری برای جذب و استفاده از معلمان برتر داریم.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی(سما استان مرکزی) تاکید کرد: امسال تعدادی مدارس و هنرستان را به مجموعه سما استان مرکزی اضافه کردیم. درصددیم تا سال 1400 هم سالی 5 مدرسه اضافه کنیم. پانسیون مطالعاتی برای کنکوری‌‌ها، آموزشگاه علمی آزاد، هنرستان دخترانه را ایجاد کردیم همچنین درصددیم تا مهدکودک و پارک بازی با فضای بسته کودکان را راه‌‌‌اندازی کنیم و کلیه این امور در قالب مدارس سما گنجانده شده است. در حقیقت، با توجه به اینکه مدارس استان در بعدازظهرها فضای خالی و قابل استفاده برای انجام کارهای آموزشی مختلف دارد از ساختمان این مدارس بعد از تعطیلی ساعت رسمی، در جهت امور فوق برنامه همچون پانسیون مطالعاتی بهره‌‌‌مند می‌‌‌شویم.

کریمی یادآور شد: جذب معلمان در مدارس سما استان از گروه بازنشستگان و معلمان شناخته شده و مطرح در سطح شهر و فارغ‌‌التحصیلان دانشگاه آزاد خواهد بود. گزینش و جذب معلمان مدارس سما هم توسط سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و مدیران انجام می‌‌شود.

وی درباره نحوه پرداخت حقوق معلمان در مدارس سما یادآور شد: نحوه پرداخت حقوق معلمان در مدارس سما استان به صورت ماهیانه بوده که گروهی از این معلمان جزو نیروهای آموزش و پروش بوده و گروه دیگر نیروی آزاد هستند که حقوق آنها به صورت ساعتی و میزان ساعت حضور پرداخت خواهد شد. در آموزشکده‌‌‌ها هم حقوق استادان حق‌‌‌التدریس بعد از پایان هر ترم و اعضای هیئت علمی به صورت ماهیانه پرداخت می‌‌‌شود.

کریمی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با ورود به عرصه مهارتی‌کردن مدارس سما درصدد ایجاد ساختاری مناسب به‌منظور توانمندی، ارتقای سطح خودباوری، مسئولیت‌پذیری و تقویت فرهنگ تلاش و پرورش نسلی کارآفرین و اشتغال‌زاست. در حقیقت این دانشگاه، به‌دنبال ایجاد حلقه اتصال دانش‌آموز مهارت‌محور به دانشجوی کارآفرین است؛ چراکه دوره کاردانی دوره کوتاهی برای پرورش نسل کارآفرین و اشتغال‌زاست؛ اما با برقراری مدارس مهارتی، فرصت کافی برای برنامه‌ریزی عمیق‌تر و تربیت نسل مهارت‌آموز در اختیار است.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی(سما استان مرکزی) گفت: درصددیم تا چهار مدرسه عالی مهارتی را در استان مرکزی تاسیس کنیم که شامل مدرسه سلامت، مدرسه عالی مهارتی آی تی، حقوق و ورزش می‌‌‌شود. طرح‌‌‌‌‌‌‌های تاسیس این مدارس؛ به همراه ایجاد دو دارالفنون با کلیه امکانات ورزشی و فرهنگی برای آموزش مهارت‌‌‌های مختلف، جزو برنامه‌‌های ما در توسعه مدارس سما استان است. در حال حاضر هم در ساعات فوق‌‌برنامه برای دانش‌‌‌آموزان مدارس سما آموزش قالی‌‌بافی، کاشت و نگه‌‌داری گل‌‌ها و گیاهان طبیعی را داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044522

وب گردی

وب گردی