مردم تخلفات آلودگی هوا را گزارش کنند

علیرغم مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، برخی کارگاه‌های ساختمانی فعالیت داشته و کامیون‌ها نیز در سطح شهر تردد داشته‌اند که مردم می‌توانند موارد تخلف را به نهادهای مربوطه گزارش کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد رستگاری معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: با توجه به مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا که فعالیت کارگاه‌های ساختمانی و واحدهای تولیدی همچون تولید بتن و ... را ممنوع اعلام کرده و همچنین ممنوعیت تردد کامیون‌ها در سطح شهر نیز تمدید شده، مردم می‌توانند در صورت مشاهده موارد تخلف به نهادهای مربوطه گزارش بدهند.

رستگاری افزود: در خصوص کارگاه‌های ساختمانی شهرداری تهران مسئول برخورد با کارگاههای متخلف است که مردم می‌توانند برای گزارش تخلفات با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

وی ادامه داد: در خصوص واحدهای تولیدی همچون صنایع بتن و آسفالت مسئولیت برخورد با تخلفات با محیط زیست است که در صورت بروز تخلف مردم می‌توانند به شماره ۱۵۴۰ اطلاع‌رسانی کنند.

رستگاری تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت تردد کامیون‌ها در سطح شهر تهران نیز پلیس راهور موظف به برخورد با کامیون‌های متخلف است که مردم می‌توانند با سامانه ۱۱۰ تماس گرفته و به بخش مربوطه مرتبط شوند.

مشاهدات میدانی خبرنگار مهر و همچنین تماس‌های مردمی حاکی از آن است که علیرغم مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران،‌کارگاه‌های ساختمانی متخلفی در سطح شهر به فعالیت ادامه داده و کامیون‌های حمل مصالح نیز به این کارگاه‌ها رفت و آمد داشته‌اند. گزارش‌های مردمی در برخی موارد حاکی از برخورد نامناسب متخلفان با مردم معترض به این تخلفات بوده است.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1044533

وب گردی

وب گردی