دوره آموزشی"پرواز پهپادهای فتوگرامتری" در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر برگزار شد

دوره آموزشی با عنوان پرواز پهپادهای فتوگرامتری توسط رسانه آپسیس و به همت مریم نیک فر و گروه نقشه برداری، در دو بخش تئوری و عملی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از رامسر، رسانه آپسیس توسط گروهی از فارغ­ التحصیلان رشته نقشه­ برداری دانشگاه تهران با هدف ارائه محتوای ارزشمند و کاربردی مباحث ژئوماتیک در شهریور سال ۱۳۹۴ با حمایت شرکت بازرگانی امیر ایجاد شد.

حمید غیور ، کارشناس ارشد ژئودزی از دانشگاه تهران در این کارگاه در خصوص معرفی سامانه پهپاد فتوگرامتری وکاربردهای منحصر به فرد آن، بیان جایگاه این سیستم در علم مهندسی نقشه برداری، اصول نقشه‌برداری به روش فتوگرامتری با پهپاد، مقایسه انواع پهپادها از نظر فتوگرامتری و ... نکاتی را برای شرکت کنندگان ارائه کرد‌

در ادامه محمد میرزاعلی کارشناس ارشد ژئودزی دانشگاه تهران به بیان نکاتی در خصوص نحوه کار با گیرنده های ماهواره ای و برداشت نقاط کنترل زمینی پرداخت.

در بخش عملی این دوره آموزشی، شرکت کنندگان با حضور در محوطه دانشگاه با نحوه پرواز پهپادها، تکنیک های تصویربرداری هوایی، نکات ضروری عکاسی هوایی، انواع اجزا اصلی پهپادها و کارکردهای آن و روش های انتخاب پهپاد مناسب از نزدیک آشنا شدند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1044537

وب گردی

وب گردی