امضای تفاهم نامه همکاری واحد اراک با اداره کل آموزش فنی و حرفه­‌ای استان مرکزی

تفاهم‌نامه همکاری در راستای اجرای طرح ملی «توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ ­التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال»با حضور حسین کلانتری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و سعید رضا شاه محمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه­ای استان مرکزی بین دو دستگاه امضا شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاداسلامی اراک، تفاهم‌نامه همکاری در راستای اجرای طرح ملی «توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ ­التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال»با حضور حسین کلانتری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و سعید رضا شاه محمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه­ای استان مرکزی بین دو دستگاه امضا شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه ای خواهد بود، گفت: فراهم سازی بسترهای اشتغال مولد دانش آموختگان رشته های مختلف دانشگاهی و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی طرفین در راستای انجام مأموریت ها و تکالیف سازمانی خواهد بود.

کلانتری افزود: همکاری در برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی مشترک، همکاری در چاپ مقالات مرتبط با موضوع تفاهم نامه در نشریات و مجلات طرفین و همکاری در طراحی و اجرای دوره های آموزش مهارتی به صورت مجازی از تعهدات این تفاهم نامه است.

وی اضافه کرد:‌ تهیه فیلم و سایر منابع آموزشی و کمک آموزشی مورد نیاز طرفین،فراهم سازی زمینه اجرای واحدهای درسی کارآموزی، کارورزی، آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه در مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و غیردولتی اداره کل و یا تطبیق آنها با دوره های آموزش مهارتی بر اساس قراردادهای مجزا، همکاری در راستای تحقق استقرار نظام صلاحیت حرفه ای و اجرای آزمون­های تعیین صلاحیت شغلی بر اساس ضوابط و مقررات مربوط و صدور تأییدیه حضور در دوره های آموزشی به صورت مشترک برای مهارت آموزان حسب نیاز و تقاضا از موضوعات مهم دیگر این تفاهم‌نامه است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی نیز گفت: جامعه به فارغ التحصیلان دانشمند و توانمند نیاز دارد و با تاسیس این مرکز دانشجویان می توانند در کنار دوره های رسمی آموزشی دانشگاهی با شرکت در دوره های کوتاه مدت مهارتی توانمندی های خود را افزایش داده و محیای ورود به بازار کار شوند.

شاه محمدی اظهار کرد: از آنجایی که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاه نسل سوم از مجموعه های آموزشی پیشرو محسوب می شود این آمادگی وجود دارد تا با همکاری نزدیک و هم فکری و هم افزایی امکانات موجود خدمت ارزنده ای به جوانان و دانشجویان ارائه داد و دانشگاه آزاد بدلیل خصوصی بودن دارای خصوصیت انعطاف پذیری ایست و این مزیت نسبی می تواند در پیشبرد اهداف تفاهمنامه بسیار موثر باشد و انتظار می رود این مرکز با حمایت های ریاست دانشگاه آزاد اسلامی اراک از سایر مراکز استان موفق تر عمل کند.

وی افزود: امیدواریم با انععقاد این تفاهم نامه در کنار دانشگاه یاری گر دانشجویان و فارغ التحصیلان جامعه دانشگاهی در امر اشتغال باشیم.

انتهای پیام /

دبیر شورای مهارت استان مرکزی اظهار کرد: می توان تبدیل فارغ التحصیل به کارآفرین را از اهداف این طرح برشمرد و امیدواریم دانشجویانی که به این مرکز مراجعه می کنند نه تنها در اسرع وقت به بازار کار وارد شوند بلکه به عنوان قشر فرهیخته زمینه اشتغال سایرین را نیز بوجود آورند.

این تفاهم‌نامه در ده ماده و در 46 بند و یازده تبصره به امضای دو طرف رسید.

انتهای پیام /

کد خبر: 1044582

وب گردی

وب گردی