3 دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد تا پایان سال اعتباربخشی می‌شود/ آغاز ارزیابی ظرفیت پذیرش دانشجو در واحدهای علوم پزشکی

مدیرکل توسعه آموزش و امور دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد داری 14 دانشکده پزشکی است که در حال حاضر اعتبار بخشی 11 دانشکده بررسی و انجام شده و 3 دانشکده قشم، یزد و تنکابن باقی مانده است که اعتبار بخشی این 3 دانشکده نیز تا پایان سال نهایی می‌شود.

فرهاد ادهمی مقدم در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اعتبار بخشی دانشکده‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اعتبار بخشی رشته پزشکی عمومی دانشکده‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است. این دانشگاه داری 14 دانشکده پزشکی است که در حال حاضر اعتبار بخشی 11 دانشکده بررسی و انجام شده و 3 دانشکده قشم، یزد و تنکابن باقی مانده است که اعتبار بخشی این 3 دانشکده نیز تا پایان سال نهایی می‌شود.

او با بیان این که این اعتبار بخشی نوعی اعتبار بخشی آموزشی است ادامه داد: اعتبار بخشی در 9 حیطه صورت می‌گیرد که در هر حیطه نیز زیرگروه‌هایی مانند حوزه دانشجویی، هیات علمی، تجهیزات، آزمایشگاه‌ها و ... بررسی می‌شود. در واقع تمام فرآیند آموزشی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. یک نوع اعتبار بخشی نیز وجود دارد که اعتبار بخشی بین المللی وزارت بهداشت است که بر اساس استانداردها، دانشکده های پزشکی اعم از دولتی و آزاد اعتبار بخشی می‌شود.

مدیرکل توسعه آموزش و امور دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک تاییدیه 10 ساله گرفته که بر اساس آن اعتبار بخشی را بر اساس یک سری استانداردها انجام می‌دهد. ما نیز اعتبار بخشی دانشکده‌های پزشکی را انجام داده و سپس از بیمارستان‌ها نیز بازدید می کنیم. بیمارستان‌ها عرصه بالینی آموزشی پزشکی عمومی است و به همین دلیل بیمارستان‌ها نیز بررسی خواهد شد. البته آیتم‌های ما با آیتم‌های اعتبار بخشی بیمارستان ها متفاوت است و اعتبار بخشی دانشکده‌ها مربوط به آموزش رشته پزشکی است.

ادهمی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که بررسی‌های جدیدی در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجو در واحدها نیز آغاز شده است اضافه کرد: ارزیابی‌ها برای این که به هر رشته محل چه تعداد دانشجو تعلق بگیرد آغاز شده و فرم‌هایی را برای دانشکده‌ها ارسال کردیم تا بر اساس استانداردهای کالبدی وزارت بهداشت و درمان ظرفیت خود را مشخص کنند.

او تاکید کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک سری استانداردهای کالبدی و پایه دارد، به طور مثال اعلام می‌کند برای پذیرش 50 دانشجو در پزشکی عمومی باید چه تعداد هیات علمی و آزمایشگاه وجود داشته باشد. ما بازخورد این استانداردها را از واحدها دریافت می‌کنیم تا براساس ظرفیت مصوب مشخص شود واحدها چه تعداد دانشجو می‌توانند جذب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044586

وب گردی

وب گردی