به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 334 شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی به ریاست حجتالاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در دانشگاهها و با حضور سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه حجتالاسلام رستمی اظهار کرد: باید بدنه تصمیمگیر پیوستهای فرهنگی لازم برای مدیریت روانی جامعه را فراهم کند و متوجه ضرورت بازآرایی صحنه فرهنگی جامعه باشیم.
دستور این جلسه بررسی طرح تشکیل واحد ارتباط خانه و دانشگاه بود که بر اساس راهبرد 15 نظام فرهنگی-تربیتی سند دانشگاه اسلامی برای بررسی در این جلسه ارائه شد.
حجتالاسلام محمدمهدی صالحی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و رئیس کمیته فرهنگی-تربیتی سند دانشگاه اسلامی با اشاره به اقدامات پیشران سند دانشگاه اسلامی در حوزه فرهنگی گفت: در زمینه اولویت دادن به پذیرش بومی دانشجویان و تقویت ارتباط دانشگاه با خانواده، شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده متولی اجرای این اقدام پیشران سند دانشگاه اسلامی شد و مباحث کارشناسی آن حدود هفت جلسه در شورای فرهنگی-اجتماعی زنان و نهایتاً چهار جلسه بررسی نهایی در کمیته فرهنگی تربیتی را به دنبال داشت.
حجتالاسلام روحالله شاطری دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی گفت: رویه اجرای موضوعات محوله به کمیتههای چهارگانه این شورا بدین صورت است که طرح ارائه شده، توسط کمیته مربوطه کارشناسی و نهاییسازی میشود.
وی افزود: در نهایت طرح کارشناسی شده در دستور جلسات شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی قرار میگیرد تا توسط اعضا تصمیمگیری نهایی شود.
محمد ابراهیم سقزچی، معاون نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی گفت: فلسفه تهیه طرح مذکور بر این بود که بتوانیم از ظرفیت خانوادههای همیار و داوطلب در یاریرسانی به دانشگاهها استفاده کنیم و همچنین برای دانشجویان آسیبپذیر، واحد متمرکزی در دانشگاهها لحاظ شود.
در ادامه این جلسه اعضا به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند که اهم آن پرهیز از کلیگویی و لزوم تمرکز بر یک هدف مشخص در این زمینه، پرهیز از مطولسازی متن طرح و خلاصهسازی آن، تقویت عوامل پیشگیرانه در تحقق اهداف سند، صیانت از دانشجویان با مشارکت خانوادهها، بهرهگیری از تجارب انجمن اولیا و مربیان مدارس آموزش و پرورش، پرهیز از ایجاد ساختار جدید و تلاش در جهت ابلاغ مأموریت به نهادهای موجود، استفاده از تجارب واحدهای مشاوره دانشجویی، پرهیز از تحمیل هزینههای مالی و استفاده از ظرفیت بخشهای مختلف دانشگاهی در اجراییسازی اهداف این سند بود.
ادامه بررسی سند به جلسات آتی موکول شد.
انتهای پیام/