وظیفه اصلی تشکل‌های دانشجویی روشنگری است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد رشت گفت: فعالان دانشجویی امروزه علاوه بر نقد، راهکارهای علمی برای مشکلات پیشنهاد می‌دهند.

حامد نجاتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تشکل‌های دانشجویی گفت: فعالان دانشجویی از طیف‌های مختلف، جزو نسل چهارم انقلاب اسلامی هستند. نسلی که امام خمینی(ره) و دفاع مقدس را ندیده اما براساس چارچوب و اصولی که برای انقلاب بیان شده حرکت می‌کند. تشکل‌های دانشجوی اهداف انقلاب را محقق کردند و در صحنه‌های مختلف نیز حاضر شدند.

به گفته نجاتی، امروز جوانانی با انگیزه بالا به دنبال اهداف انقلاب هستند که این فعالیت‌ها حرکت خوبی برای آینده کشور محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جنبش‌های دانشجویی کمتر به سمت بیانیه‌خوانی کشانده می‌شوند، اظهار کرد: فعالان دانشجویی امروزه به حدی از بلوغ رسیده‌اند که علاوه بر نقد، راه‌کارهای علمی برای مشکلات پیشنهاد می‌دهند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد رشت با اشاره به موضع‌گیری‌ تشکل‌های دانشجویی در موضوع FATF خاطرنشان کرد: فعالان دانشجویی بر سر این مسئله با هوشمندی تمام وارد میدان شدند و به دولت پیشنهادات خوبی ارائه دادند.

وی اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی قبلاً با بیانیه مسئله‌ای را رد یا قبول می‌کردند اما اکنون آن‌ها در قضایای مختلف علاوه بر ورود به موضوع، خود را مسئول دانسته و پیشنهاداتی هم برای رفع مشکلات موجود مطرح می‌کنند.

به گفته نجاتی کرسی‌های آزاد اندیشی اکنون در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و افرادی برای موشکافی موضوعات مختلف کشور حضور پیدا می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد رشت با اشاره به فضای غبارآلود کشور تاکید کرد: وظیفه اصلی تشکل‌های دانشجویی روشنگری مسائل برای مردم است. یعنی باید به نقش عمارگونه خود جامه عمل بپوشاند.

وی خاطرنشان کرد: تشکل‌های دانشجویی مثل بسیج دهه 60 باید در دل مردم و جامعه باشند و مسائل را کارشناسی و برای مردم تبیین کنند.

نجاتی با تاکید بر اینکه دولت مسائل را برای مردم روشن نمی‌کند، گفت: کابینه دوازدهم تصمیمات را یکباره به مرحله اجرا می‌رساند از این رو کشور متحمل ضررهای مختلف می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد رشت گفت: معرفی دشمن اصلی کشور یکی از وظایف مهم تشکل‌های دانشجویی است همچنین باید تکیه بر توان داخلی کشور به عنوان راه حل اصلی خروج از مشکلات برای مردم تبیین شود.

وی درباره وظیفه تشکل‌های دانشجویی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه 1398 گفت: بیان عملکرد نمایندگان مجلس و شفاف‌سازی اقدامات آنها کمک زیادی به روشن شدن فضا برای برگزاری انتخاب درست می‌شود.

نجاتی با تاکید بر اینکه ملت باید به نقاط ضعف و قوت نمایندگان خود آگاه شوند، خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی باید پویش مطالبه از نمایندگان مجلس را آغاز کند. رهبر معظم انقلاب نیز در بیاناتی بر پاسخگو بودن نمایندگان در سال آخر مجلس شورای اسلامی تاکید کردند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید برای حل مسائل به میان مردم بیایند، گفت: پاسخگویی نمایندگان منجر به مشخص شدن شاخص‌ها و معیارهایی خواهد شد که به مردم در انتخابات کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044594

وب گردی

وب گردی